کتاب "مدیریت تحول سازمانی" منتشر شد

۱۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۶ کد : ۴۰۳۴۷ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۶۹۴
کتاب " مدیریت تحول سازمانی" نویشته دکتر لیلا سعیدی و دکتر صدیقه طوطیان، اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم منتشر شد و به بازار نشر راه یافت.
کتاب "مدیریت تحول سازمانی" منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، دکتر لیلا سعیدی در گفتگویی با اشاره به ضرورت نگارش کتاب "مدیریت تحول سازمانی" و مطالب آن بیان کرد: تغییر اجتناب ناپذیر است و باید به منظور ایجاد تحولات سازنده و موثر در سازمان  ها طراحی  و مدیریت شود.

وی افزود: سازمان ها در محیط های پویا با عوامل غیرقابل پیش بینی زیادی مواجه اند و این امر سازمان ها را به سوی تغییر و تحول سوق میدهد.

سعیدی ادامه داد: بنابراین چاره ای جز سازگاری با عوامل محیطی ندارند. افزایش رقابت، پشرفت تکنولوژی، تنوع بالای نیروی کار و... عواملی هستند که سازمان ها را به سوی تغییر و تحول هدایت میکنند.

مولف کتاب "مدیریت تحول سازمانی" تاکیدکرد: تحول امری تدریجی و زمان بر است که طی فرآیند علمی خاص همچون ذوب شدن باورهای غلط و فراگیری ارزش های نوین و استقرار نظام جدید رخ می دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب افزود: در چنین شرایط سازمان‌ها باید بدانند که برای رسیدن به اقتدار آتی ناچارند اهداف «شدن» را به اهداف «ماندن» ترجیح دهند.

وی همچنین اظهار کرد: هیچ‌چیز دائمی نیست و تداوم ندارد مگر خود تغییر و این وظیفه مدیریت است که تغییرات را به شکل مناسب راهبری کند.


دکتر صدیقه طوطیان دیگر مولف کتاب "مدیریت تحول سازمانی" نیز در این گفتگو به اهمیت توجه سازمان‌‎ها به محیط اشاره کرد و گفت: سازمان‌ها باید از نزدیک به محیط توجه داشته باشند و تغییرات مناسب را متناسب با وضعیت انجام دهند. تغییر یک پدیده مستمر است.

طوطیان ادامه داد: سازمان‌ها باید در تأثیرگذاری بر تغییر فعال باشند. به بیان دیگر در عصر حاضر، تحول، بازسازی و نوسازی از ابعاد مهم سلامت سازمانی می‌باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب افزود: مدیریتِ تحول در سازمان‌ها یکی از مشکل‌ترین وظایف مدیران پیشرو است. از طرفی نظام اداری هر جامعه‌ای بیانگر نگرش دولت به نحوۀ اداره و مدیریت آن کشور می‌باشد و نقش آن در ساختارهای مختلف یک کشور از جمله ساختارهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و تأثیر آن در تحقق اهداف نظام‌های کلان جامعه به قدری حائز اهمیت است که بدون داشتن نظام اداری کارآمد و اثربخش، دستیابی به اهداف مدنظر تحول سازمانی مانند تحول اداری و رهبری و ... عملی نیست.

وی در پایان گفت: کتاب حاضر با هدف تحول سازمانی در بخش‌های مختلف گرداوری شده است و امید است برای دانشجویان و علاقه‌مندان مفید و مؤثر باشد.

گفتنی است کتاب "مدیریت تحول سازمانی" در 239 صفحه حروف چینی شده و با قیمت 650,000 ریال در اختیار علاقه مندان به مطالعه کتب رشته مدیریت قرار گرفته است.

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم کتاب


نظر شما :