قصه‌های مدیران به چاپ رسید

۲۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۱ کد : ۴۰۵۰۲ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۸۱۳
کتاب قصه‌های مدیران (داستان‌هایی از هویت مدیریت) نوشته پاتریک ریدای و ترجمه سمیه قجری توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم منتشر شد و به بازار نشر راه یافت.
قصه‌های مدیران به چاپ رسید

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم سمیه قجری مترجم این کتاب در گفتگویی به شرح محتوای کتاب "قصه‌های مدیران" پرداخت و گفت: معمای چگونه زیستن ما و کیستی ما به عنوان یک فرد؛ عضوی از یک خانواده، جامعه و ملت، و گروه‌های مختلف دیگر، موضوع جذابی است که با تردیدهایی از ماهیت وجودی انسان همراه است.

وی افزود: در واقع همین احساس تعلق و عضویت در گروه‌هاست که جوهره هویت را شکل می‌بخشد. هویت شغلی یکی از موضوعات مهم در مباحث علم مدیریت می باشد.

قجری ادامه داد: ایجاد هویتی قوی، خودخواسته و منعطف می‌تواند به موفقیت شغلی، سازگاری اجتماعی و سلامت روانی کمک نماید. براساس نظر هایدگر، ما تنها موجودی هستیم که وجودمان یک مسئله است.

مترجم کتاب "قصه‌های مدیران" گفت: این کتاب با این هدف و انگیزه تدوین شده است تا نسبت به اینکه من چه کسی هستم و چگونه این موضوع به شناخت افراد از یکدیگر مرتبط می شود، درک دقیقی را ایجاد نماید. البته آگاهی از پاسخ قطعی به سوال درباره کیستی غیرممکن است زیرا آینده در پیش است و ادامه می یابد تا احتمالات جدیدی را برای فرد ایجاد نماید و این آگاهی تا زمان مرگ‌ ادامه می یابد.

قجری بیان کرد: هویت یا کیستی به مجموعه نگرش‌ها و ویژگی‌ها، و روحیات فرد و آنچه فرد را از دیگران متمایز می‌کند اشاره دارد که این ویژگی‌ها از مؤلفه‌های تاریخی،جغرافیایی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی ومعیشتی، و... پیروی می‌کند.

وی گفت: هویت مقوله‌ای اجتماعی است که انسان‌ها از بدو تولد فارغ از این‌که در کجای کره زمین متولد شده‌اند از لحاظ نوع انسانی به دنبال کشف آن هستند. انسان‌ها دارای ویژگی‌های یکسانی هستند اما هویت انسانی آن‌ها در دوران رشد و تکوین انسان در محیط‌های مختلفی که در آن قرار می‌گیرد شکل می‌باید و کاملاً اجتماعی و جامعه شناسانه می‌باشد و ربطی به خون، نژاد و پوست و... ندارد.

قجری گفت: پاتریک ریدای در این کتاب یک تجربه تحقیقاتی را بر مبنای شناخت هویت افراد در مسیر پیشرفت شغلی در هفت فصل بررسی نموده است و با توصیف قصه‌های مدیرانی که در این تحقیق مشارکت داشته‌اند، زندگینامه خود و آن‌ها را شرح داده و دیدگاه‌های آن‌ها را در زمینه شغل مدیریت و ارتباط آن با هویت بر مبنای دیدگاه هایدگر، سارتر و به خصوص ریکور تحلیل کرده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد مطالعه این کتاب برای دانشجویان رشته مدیریت بخصوص در سطح دکتری بمنظور آشنایی با فلسفه نظریه‌های سازمان و مدیریت ضروری باشد، زیرا برمبنای آن می‌توانند به شناخت هویت خود و تناسب آن با شغل مدیریتی خود دست یابند. بنا به گفته الین در این کتاب عدم اطمینان هست که زندگی را ارزشمند می کند. بنابراین هویت انسان تا زمان مرگ کامل نمی شود و انسان همواره باید از طریق برقراری ارتباط درست با محیط در جستجوی هویت جدید باشد.

سمیه قجری در پایان افزود: وظیفه خود می دانم از انتشارات جهاد دانشگاهی قم در خصوص چاپ و نشر کتاب تشکر و قدردانی نمایم. در پایان از خوانندگان این اثر سپاسگزار خواهم بود که نظرات ،انتقادات و پیشنهادات خود را در خصوص محتوا و نگارش کتاب به اینجانب انتقال دهند تا در چاپ‌های بعدی نظرات ایشان مورد استفاده قرار گرفته و اصلاحات لازم به عمل آید تا رضایت مخاطبان از این مطالعه اثر تأمین گردد.

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم کتاب


نظر شما :