دانشجویان دانشکدگان فارابی با تکنیک های فروش تلفنی آشنا شدند

۱۱ مهر ۱۴۰۳ | ۲۰:۱۹ کد : ۷۶۱۴۶ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۲۸
کارگاه تکنیک های فروش تلفنی به همت سازمان دانشجویان شعبه قم و معاونت پژوهشی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشکدگان فارابی برگزار شد.
دانشجویان دانشکدگان فارابی با تکنیک های فروش تلفنی آشنا شدند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، کارگاه تکنیک های فروش تلفنی به همت سازمان دانشجویان شعبه قم و معاونت پژوهشی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشکدگان فارابی  سه شنبه 10مهرماه با تدریس خواهران فرهادزاده  برگزار شد.
عادله فرهاد زاده در ابتدای کارگاه به اهمیت فروش تلفنی پرداخت و گفت: بسیاری از افراد معتقدند فروش تلفنی قدیمی شده است ولی در حال حاضر بسیاری از شرکت های بزرگ از طریق فروش تلفنی، محصولات و خدمات گران بهای خود را می فروشند و درآمد بسیار بالایی دارند.
وی ادامه داد: بازاریابی درونگرا مکمل بازاریابی تلفنی است چرا که در بازاریابی درونگرا محتوای ارزشمند و تجربه های مفید برای مشتری ایجاد می شود و در بازاریابی تلفنی این محتواهای تولید شده به مشتری ارائه می شود. طبق تحقیقات صورت گرفته فقط ده درصد از فروشندگان تلفنی به سمت آموزش و کسب مهارت می روند و مابقی به صورت تجربی بازاریابی می کنند.
در ادامه عارفه فرهاد زاده گفت: برای اینکه در فروش تلفنی حرفه ای عمل کنیم باید به چند نکته توجه کنیم؛ اول اینکه باید در 5 ثانیه اول به گونه ای اطلاعات را به مشتری بدهیم که جذب شود و احساس مهم بودن را به مشتری منتقل کنیم. نکته دوم اینکه باید با شور و اشتیاق پشت تلفن صحبت کنیم و همیشه خنده بر لب هایمان باشد و نکته سوم اینکه نسبت به محصول ویا خدمتی که ارائه می دهیم اطمینان کامل داشته باشیم و بدون تردید با مشتری صحبت کنیم تا بتوانیم اعتماد مشتری را جلب کنیم. تمامی این نکات باید در 5ثانیه اول تماس رعایت شود.
عادله فرهاد زاده ادامه داد: یک فروشنده تلفنی برای اینکه در کارش موفق شود باید به این نکات توجه کند؛ اول اینکه باید نظر مشتری را جلب کند، دوم اینکه باید به گونه ای صحبت کند که مکالمه تداوم پیدا کند، سوم اینکه باید به گونه ای مکالمه کند که در مشتری ایجاد علاقه شود، نکته چهارم اینکه باید تصمیم گیرنده اصلی برای فروش را پیدا کند و با تصمیم گیرنده اصلی صحبت تلفنی داشته باشد. نکته پنجم این است که باید دغدغه اصلی مشتری را پیدا کند، نکته ششم این است که باید براساس علاقه مشتری بهترین کانال ارتباطی که مشتری تمایل به ارتباط گیری دارد را پیدا کند و در آخر باید پیگیری مستمری داشته باشد.
عارفه فرهاد زاده در انتهای کارگاه به بیان ابزارهای فروش حرفه ای پرداخت و گفت: در فروش تلفنی داشتن دانش و اطلاعات نسبت به محصول یا خدمت و هم چینن دارابودن صدای دلنشین و آهنگ کلام مناسب بر فروش تلفنی تاثیر به سزایی خواهد داشت.

 

کلید واژه ها: دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران تکنیک فروش تلفنی سازمان دانشجویان شعبه قم


نظر شما :