بنیان‌گذار ویدان؛

پلتفرم‌ها در دنیای امروز ارزش بسیار زیادی دارند.

۱۱ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۶ کد : ۶۷۳۰۱ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۸۷
بنیان‌گذار ویدان عنوان کرد: امروزه پلتفرم‌ها به سمت جذب کاربر در مقیاس بالا رفته‌اند از همین رو ارزش آفرینی زیادی را می‌توانند انجام دهند که از همین رو پلتفرم می‌تواند در دنیای امروز ارزشمند باشد
پلتفرم‌ها در دنیای امروز ارزش بسیار زیادی دارند.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان قم، حامد صابری بنیان‌‌گذار ویدان در صندلی تجربه کسب و کارهای پلتفرمی که در دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار شد گفت: ویدان پلتفرمی ویدیویی است که بیش از دویست هزار کاربر و هزار ویدیو در این پلفترم قرار دارند. ویدان دوره‌هایی در زمینه آموزش کسب و کار قرار می‌دهد تا افراد دوره‌ها را مشاهده کنند و در نهایت با آزمون مدرک خود را اخذ کنند، قشر مخاطب ویدان دانشجویان و صاحبان کسب و کار هستند و افرادی که آموزش می‌دهند کسانی هستند که ماهانه بالای صد میلیارد درآمد دارند که همه این اتفاقات به لطف پلتفرم اتفاق افتاده است.

وی افزود: در دنیای امروز پلتفرم‌ها ارزش‌ها زیادی دارند چرا که پلتفرم‌ها بر اساس کاربر عمل می‌کنند و به سمت جذب کاربر در مقیاس بالا پیش می‌روند و به راحتی می‌توانند ارزش‌آفرینی انجام دهند، برای مثال شرکت آمازون کتابخانه ندارد اما برزرگترین کتابفروشی را دارد و یا اسنپ که سال گذشته روزانه یک میلیون درخواست سفر داشت، در واقع کاری که پلتفرم‌ها انجام می‌دهند وصل کردن دو طرف بهم دیگر است.

صابری در خصوص مفهوم اقتصاد گیگ گفت: اقتصاد گیگ که مفهومی جدید دنیای امروز است، بدین معنا که فرض کنید کارمند دیگر لازم نیست مرخصی بگیرد و حتما حضور فیزیکی داشته باشد به این حالت دنیای گیگ می‌گویند در این دنیا مفاهیمی همچون فریلسنر به وجود آمده که هر وقت بخواهد کار می‌کند و محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

وی تصریح کرد: پلتفرم‌ها یک سری ویژگی اصلی دارند، اصلی‌ترین ویژگی آن ارتباط است. دومین آن مقیاس پذیر بودن می‌‌باشد که در حال حاضر پلتفرمی مثل اسنپ به خانه هر یک از ما ورود کرده است. بحث دیگر پلتفرم‌ها استفاده از دیتا می‌باشد، یعنی پلتفرم‌ها با استفاده از اطلاعاتی که از مشتریان می‌گیرند بتوانند نیاز آن‌ها را برطرف کنند؛ برای مثال دیجی‌کالا با شناسایی مخاطب خود به آن‌ها بر اساس سلیقه‌اش کالا پیشنهاد می‌دهد.

صابری با اشاره به اهمیت بازاریابی در دنیای پلتفرم گفت: اگر پلتفرم‌ها بخواهند پیشرفت کنند باید از ابزارهای بازاریابی استفاده کنند، در حال حاضر درست است که در کشور دسترسی به ابزارهای بازاریابی چهانی سخت شده اما پلتفرم‌ها آن را آسان تر کردند برای مثال پلتفرم‌هایی چون آپ، علی بابا از بالاترین سطح تکنولوژی استفاده می‌کنند و همچنین ابزارهای هوش مصنوعی به کمک این پلتفرم‌ها آمده است.

وی در پایان گفت: وقتی این که هوش مصنوعی به کمک این پلتفرم‌ها می‌اید و با ابزارهای بازاریابی ترکیب می‌شود پیشنهادی به مخاطب می‌دهند که آن را نمی‌تواند رد کند چرا که بر اساس سلیقه مخاطب و دیتاهای آن کسب وکار پیشنهاد را تنظیم می‌کند.

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان شعبه قم صندلی تجربه دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران


نظر شما :