مشارکت در انتخابات یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت ایران است

۰۶ تیر ۱۴۰۳ | ۱۶:۵۴ کد : ۷۳۰۰۰ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۱
رئیس جهاددانشگاهی قم گفت: یکی از مولفه‌های اصلی قدرت که ما را در برابر چانه‌زنی‌ها و معادلات بین‌المللی قدرتمند می‌کند درصد مشارکت بیشتر مردم به عنوان پشتوانه تصمیمات آینده دولت است به این خاطر اگر دولت ضعیف و حداقلی روی کار بیاید اولین ضربه به ملت ایران وارد می‌شود.
مشارکت در انتخابات یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت ایران است

  دکتر حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی قم در  گفت‌وگو با روابط عمومی جهاددانشگاهی قم بیان کرد: انتخابات سرنوشت‌ساز چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که در هشتم تیرماه برگزار می‌شود نقش مهمی در اقتدار و امنیت نظام و جایگاه بین‌المللی ایران اسلامی دارد  ومشارکت در انتخابات علاوه بر آنکه حق شهروندی است تکلیف و فریضه مهم و کامل‌کننده حماسه باشکوه بدرقه شهیدان خدمت به‌ویژه شهید آیت‌الله رئیسی است.
وی ادامه داد: ملاک ما برای انتخاب اصلح بر مبنای معیارهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده که در رئیس‌جمهور شهیدمان نیز متبلور بود، خدمت به مردم، مدیریت، تدبیر، خستگی‌ناپذیری، اخلاق‌مداری، پایداری بر ارزش‌های اسلامی، سازش‌ناپذیری با دشمنان و یاری مظلومان به ویژه ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری از جمله این شاخصه‌های یک انتخاب اصلح است.
رئیس جهاددانشگاهی قم افزود: هر چقدر مشارکت در انتخابات بالاتر باشد سبب می‌شود که نقشه ناامنی‌هایی که دشمنان به خیال باطل خودشان طراحی می‌کنند، نقش بر آب شود و اقتدار ملی در سطح بسیار بالاتری قرار بگیرد؛ یکی از مولفه‌های اصلی قدرت که ما را در برابر چانه‌زنی‌ها و معادلات بین‌المللی قدرتمند می‌کند درصد مشارکت بیشتر مردم به عنوان پشتوانه تصمیمات آینده دولت است به این خاطر اگر دولت ضعیف و حداقلی روی کار بیاید اولین ضربه به ملت ایران وارد می‌شود.
دکتر حیاتی ادامه داد: همه مردم ایران برای تعیین سرنوشت خود و برای بهتر شدن شرایط کشور و حل مسائل کشور با رای خود باید نتیجه انتخابات را به نفع ملت تغییر دهند یعنی اجازه ندهند فردی ضعیف روی کار بیاید که نتواند مشکلات را حل کند.
وی بیان کرد: ملت ایران یک ملت مؤمن و همیشه پای کار و با بصیرت است و با وجود اینکه در برخی از مسائل مطالبه‌گر هستند اما با حضور حداکثری و با شکوه باعث پیشرفت و مصونیت‌بخشی کشور در برابر توطئه‌ها و زمینه‌ساز ایران قوی می‌شوند؛ صحنه انتخابات مصداق جهاد عمومی مردم ماست و پیروزی در این جهاد، انتخاب اصلح و سپردن امانت‌ به اهلش است.
رئیس جهاددانشگاهی قم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همیشه عنایت خاصی به نسل جوان دارند، اضافه کرد: دانشجویان عزیز ما می‌توانند باعث پیشرانی نظام به سوی اهدافش باشند و پیشرفت جامعه اسلامی و نسل‌های بعدی را رقم بزنند؛ دانشجویان با حضور حداکثری خود در پای صندوق رأی و دعوت دوستان و خانواده، تلاش کنند مطابق با ملاک‌ها و معیارها و با بصیرت بالا، انتخاب اصلح داشته باشند.
دکتر حیاتی با بیان اینکه ثبات کنونی در کشور و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آستانه چهلم شهادت آیت‌الله رئیسی نشان از توانمندی‌های نظام مقدس اسلامی به برکت نعمت بی‌بدیل ولایت فقیه دارد، یادآور شد: همگان باید برای مشارکت حداکثری که خواست رهبر معظم انقلاب و ضامن امنیت و استقلال کشور است، تلاش کنند.

کلید واژه ها: انتخابات مشارکت حداکثری حضور صندوق رائ


نظر شما :