نشست سیاسی با موضوع لزوم انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات برگزار شد

۰۶ تیر ۱۴۰۳ | ۱۷:۵۳ کد : ۷۳۰۰۶ فرهنگی عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۴۷
نشست سیاسی با موضوع لزوم انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر تقوی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان قم و حجت الاسلام و المسلمین دکتر حیاتی رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم برگزار شد.
نشست سیاسی با موضوع لزوم  انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم نشست سیاسی با موضوع لزوم  انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر تقوی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان قم و حجت الاسلام و المسلمین دکتر حیاتی  رئیس جهاددانشگاهی  استان قم ، ویژه اعضای جهاددانشگاهی استان  چهارشنبه 6 تیر در سالن اندیشه دانشگاه قم برگزار شد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های قم گفت: مشارکت در انتخابات را باید در سطح بین‌المللی ببینیم چون به اقتدار نظام رای می‌دهیم، اقتدار قدرت چانه‌زنی ما را  در جامعه بین‌الملل زیاد می‌کند.
وی اظهار کرد: باید مسئله انتخابات را از موضع بالاتر و با اشراف کامل نگاه کنیم، باید به سوالاتی مانند اینکه در دنیا پازلی که جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته کجاست؟ بعد می‌فهمیم سطح نزاع جامعه بین‌المللی با ما چیست؟ بتوانیم پاسخ دهیم.
وی ادامه داد: سطح نزاع جامعه بین‌الملل با ایران اصلا موضوع هسته‌ای و نفت نیست، نزاع امروز با جامعه ایران تمدنی است و دنیای غرب و آمریکا نگران اضمحلال و فروپاشی تمدن غرب است. تقوی با بیان اینکه ایران خطری برای آینده قدرت دشمنان است و این سطح نزاع است، افزود: معادله قدرت از تک قطبی به دنیای چند قطبی در حال تغییر است، قدرت‌های نوظهور به دنبال گرفتن قدرت از آمریکا هستند‌. اگر دلار از صحنه بین‌الملل خارج شود قدرت او به خطر می‌افتد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های قم با بیان اینکه رعب و وحشت از قدرت آمریکا خطای استراتژیک است، ابراز کرد: مشارکت در انتخابات را باید در سطح بین‌المللی ببینیم چون به اقتدار نظام رای می‌دهیم، اقتدار قدرت چانه زنی ما را در عرصه بین‌الملل زیاد می‌کند.
تقوی اظهار کرد: در انتخابات اولین مسئله بحث مشارکت در انتخابات است چون دشمن به دنبال مشارکت پایین و عدم مشارکت است، اما مردم باید آگاهانه تصمیم بگیرند و پای صندوق‌های رای حاضر شوند.
وی ادامه داد: در قرآن بیان شده است که (الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ؛  آن مؤمنانی که چون مردم (منافق) به آنها گفتند: لشکری بسیار بر علیه شما مؤمنان فراهم شده، از آنان در اندیشه و بر حذر باشید، (این تبلیغات) بر ایمانشان بیفزود و گفتند: تنها خدا ما را کفایت کند و او نیکو وکیل و کارسازی است.)
تقوی اضافه کرد: طبق آیه ۱۷۳ آل عمران، در صدر اسلام عده‌ای منافق بودند و به مردم ناامیدی می‌دادند که شما چگونه می‌خواهید در مقابل کفار که با هم اجماع کرده‌اند، چگونه می‌خواهید ایستادگی کنید؟ امروزه عده‌ای به همین شکل مدام بیان می‌کنند که آمریکا قدرت است و مقابله با او ما را نابود می‌کند!
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های قم گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خویش همیشه بر فروپاشی و اضمحلال تمدن غرب تاکید دارند.
وی با بیان اینکه در دولت شهید جمهور باجی به غرب ندادیم و با وجود سختی‌ها و موانع توانستیم رشد ۶ درصدی داشته باشیم و با عنایت الهی و تکیه به مردم این مهم ایجاد شد، گفت: مایوس و ناامید نباشیم چرا که با اراده مردم  پیشرفت و رشد رقم می‌خورد.
دکتر حامد حیاتی رئیس جهاددانشگاهی قم نیز  در ادامه نشست مشارکت سیاسی در جمع کارکنان جهاددانشگاهی قم ضمن تبریک عید سعید غدیر، اظهار کرد: توحید را باید از امام معصوم و حجت خدا بگیریم وگرنه با توحید داعشی فرقی ندارد،  از امام باقر سوال پرسیدند آیا شما امیرالمومنین هستی امام فرمود خیر این صفت اختصاصی جد غریب ما است.
وی با بیان اینکه آنچه در زمین و گذشته و آینده است تا روز قیامت امیر ما حیدر امیرالمومنین است، ادامه داد: پیامبر(ص) فرموده که حاضران به غایبان برسانید که علی ولی بعد از من است ؛ در سبک زندگی خویش باید توجه کنیم که این ولایت‌پذیری را به فرزندان‌مان منتقل کنیم.
حیاتی بیان کرد: همگی باید در انتخابات ایفای نقش کنیم و به فرموده رهبر انقلاب به امنیت برسیم باید در انتخابات شرکت کنیم؛ یکی از برکات مشارکت حداکثری این امنیت است چرا که دشمنان نمی‌خواهند ما امنیت پایدار داشته باشیم.
 

کلید واژه ها: مشارکت حداکثری انتخابات جهاددانشگاهی استان قم


نظر شما :