معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم:

ابعاد رفتاری و مدیریتی کاظمی‌آشتیانی الگوی سازمان‌های مختلف باشد

۱۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۳ کد : ۶۷۲۱۵ فرهنگی پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۴۳
علی حسینی گفت: با الگوگیری از ابعاد شخصیتی، اخلاقی و علمی زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی و بهره‌گیری از مدل مدیریتی وی در سازمان‌ها و ادارات می‌توان راه این جهادگر علمی را ادامه داد و در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب و فتح قله‌های علمی خوش درخشید.
ابعاد رفتاری و مدیریتی کاظمی‌آشتیانی الگوی سازمان‌های مختلف باشد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، علی حسینی، معاون فرهنگی دانشگاه قم در افتتاحیه همایش «بررسی اخلاقی، فقهی و حقوقی در ناباروری» که امروز ۱۳ دی‌ماه در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، ضمن تبریک روز مادر و ولادت حضرت زهرا(س) و یادبود سالگرد شهادت سردار سلیمانی و زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی اظهار کرد: زنده‌­یاد سعید کاظمی‌آشتیانی یکی از سرآمدان علمی کشور بود که با دانش فراوان، هوش سرشار، توان مدیریتی بالا از یک سو و تعهد، اخلاص و ایمان همیشگی وی به خداوند متعال از سوی دیگر سبب شد تا در دوران حیات کوتاهش در حوزه مدیریتش موفقیت‌های چشمگیری همچون گسترش روش‌‎های پیشرفته درمان ناباروری، تولید و تکثیر و انجماد سلول‌های بنیادی جنینی و همانندسازی حیوانات را رقم بزند.

وی ادامه داد: با الگوگیری از ابعاد شخصیتی، اخلاقی و علمی زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی و بهره‌گیری از مدل مدیریتی وی در سازمان‌ها و ادارات می‌توان راهش را ادامه داد و در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب و فتح قله‌های علمی خوش درخشید.

حسینی افزود: پژوهشکده رویان مرکز شاخص درمان ناباروری در کشور است، یکی از اهداف برگزاری این همایش لزوم توجه به فعالیت‌های میان‌رشته‌ای در حوزه پزشکی است و درمان ناباروری موضوع چندوجهی فقهی، اخلاقی و حقوقی است، امروزه شاهد معضلات زیادی در مراکز درمان ناباروری هستیم و به همین دلیل جهاددانشگاهی قم تصمیم گرفت تا این همایش مهم برگزار شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم گفت: گسترش هم‌افزایی علمی در میان اندیشمندان علوم مختلف (میان‌رشته‌ای) با هدف پاسخ به مسائل جدید در حوزه درمان ناباروری، ایجاد بستر مناسب جهت تحقیق و بررسی در خصوص مسائل فقهی، حقوقی و اخلاقی مربوط به شیوه‌های درمان ناباروری، بررسی آرای اندیشمندان علوم مختلف در زمینه حل چالش‌های پیشرفت درمان ناباروری و مسائل مربوط به آن از جمله اهداف همایش «بررسی اخلاقی، فقهی و حقوقی در ناباروری» است.

حسینی با اشاره به اینکه ایجاد گفتمان‌سازی جهت تصویب قوانین و مقررات و رویه‌های قضایی و  ارزیابی و آسیب‌شناسی رویکرد قوانین و اسناد بالادستی در خصوص افزایش جمعیت از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی بیان کرد: بررسی ابعاد مختلف درمان ناباروری با رویکرد جوانی جمعیت، ایجاد بستری مناسب برای فعالیت هیئت علمی و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در زمینه درمان‌های نوین ناباروری، انجام تحقیقات گسترده و ایجاد ارتباط و ارتقای سطح همکاری بین محققان، مراکز درمانی، شبکه‌های تحقیقاتی، پزشکان، حوزویان و حقوقدانان، ترویج پژوهش‌های بنیادین در حوزه درمان ناباروری، فراهم نمودن بستری مناسب به‌منظور استفاده مفید و اثربخش از توانایی‌های جامعه علمی و بهبود کیفیت درمان زوجین نابارور دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانی درخصوص زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی می‌فرماید: «دکتر کاظمی‌آشتیانی با ترکیب علم، ایمان، تلاش. هم علم را جدی گرفتند، هم ایمان و پایبندی و تقوا را؛ نه به‌صورت یک سربار، بلکه به شکل یک عنصر اصلی در بافت مجموعه و در بافت کار و هم خستگی را فراموش کردند؛ که به گمان من مرحوم کاظمی جان و سلامت خودش را هم در این راه گذاشت.»

کلید واژه ها: سعید ایران همایش ملی بررسی اخلاقی، فقهی و حقوقی درمان ناباروری


نظر شما :