جهاد دانشگاهی قم با تمام ظرفیتش بازوی توانمند دانشگاه علوم پزشکی در استان است

۲۷ مهر ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۹ کد : ۶۳۶۵۱ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۲۰۹
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان این که ما در جهاد دانشگاهی هویت دانشگاهی را از دانشگاه می گیریم و در راستای اهداف نظام جهاد می کنیم گفت: دغدغه دانشگاه علوم پزشکی دغدغه جهاد دانشگاهی است و جهاد با تمام ظرفیتش بازوی توانمند دانشگاه علوم پزشکی در استان است.
جهاد دانشگاهی قم با تمام ظرفیتش بازوی توانمند دانشگاه علوم پزشکی در استان است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر حامد حیاتی در این گفتگو با تاکید بر فراهم بودن امکانات و تخصص لازم جهت گسترش خدمات درمانی جهاد دانشگاهی گفت: فعال سازی شیفت عصر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی مدت‌هاست که مورد بحث قرار گرفته است و طی هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی می توان از ظرفیتی که در جهاد دانشگاهی وجود دارد در جهت خدمت به استان بهینه‌تر بهره گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم نیز در این دیدار به نیاز کشور به جهاد علمی اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلفی در کشور وارد صحنه شده است و بسیاری از نشان‌های افتخار کشور بر سینه جهاد دانشگاهی است.

دکتر مهدی مصری با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به حوزه سبک زندگی اسلامی، اخلاق پزشکی و فناوری اطلاعات گفت: باید در این زمینه‌ها پیشتاز باشیم، جا دارد که کارهای مشترک زیادی را در حوزه های مختلف از جمله آموزش، پیشگیری از سرطان و کارگاه های ترویجی به اتفاق انجام دهیم و با جهاد دانشگاهی پیش برویم.

وی در ادامه از گسترش فعالیت ها و ارائه خدمات بیشتر توسط جهاد دانشگاهی استقبال کرد و گفت: هر دستگاهی باید کاری که از دستش بر می‌آید برای خدمت به مردم و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دهد و ما هم در این مسیر همراه شما هستیم.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در این نشست گفت: دوره آموزشی هیستروسکوپی پیشرفته از جمله دوره‌های تخصصی ویژه پزشکان است که در جهاد دانشگاهی برگزار شد و پزشکان استقبال خوبی داشتند این دوره‌ها اگر با امتیاز بازآموزی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود مفیدتر خواهد بود و همین هماهنگی کارشناسان جهت بررسی و کمک به افزایش همکاری لازم است.

لیلا ناصرپور با اشاره به ضرورت کامل تر شدن خدمات جراحی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری گفت: برخی عمل‌ها است که فقط در قالب مرکز جراحی محدود می‌تواند انجام شود. گاه پیش می آید که مراجع مرکز درمان ناباروری به عمل جراحی نیاز دارد که با وجود ظرفیت تخصصی و فراهم بودن امکانات، طبق مجوز فعلی قادر به انجام آن نیستیم، در این شرایط بیمار باید برای انجام آن عمل جراحی به بیمارستان یا مرکز جراحی دیگری مراجعه کند و سپس به مرکز جهاد دانشگاهی منتقل شود که این موضوع برای مراجعه کننده و خانواده وی بسیار آزاردهنده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان قم نیز در این دیدار با بیان این که مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی باعث جذب گردشگر سلامت به کشور شده است گفت: جهاد دانشگاهی مدت‌هاست در حوزه درمان ناباروری به مردم استان قم خدمت می کند و این چنین خدمتی سال های سال با کیفیت خوب ارائه شده و کمک خوبی برای دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

دکتر محمود پرهام گفت: با کمک جهاد دانشگاهی می‌توان کارهای مشترکی جهت بازآموزی و افزایش مهارت‌های پرستاران و پزشکان، مانند توانمندسازی متخصصین زنان جهت انجام سونوگرافی‌های زنان، دیالیز یا تربیت نیروی ICU انجام داد.

وی ادامه داد: جهاد در خصوص پایان نامه های دانشجویی و انجام طرح های پژوهشی مشترک نیز می تواند به دانشگاه کمک کند، لازمه این کار این است که کارشناسان دو طرف برنامه‌هایی را هماهنگ کنند و پیشنهادات دقیق‌تری مطرح و بررسی کنند تا به درستی به اجرا برسد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز به مجوزهای ویژه و ظرفیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این آمادگی در جهاد دانشگاهی وجود دارد که دوره‌های آموزشی تخصصی و کوتاه مدت مورد نیاز پزشکان و پرستاران با همکاری و هماهنگی دانشگاه به طور هدفمند برگزار شود.

علی حسینی ادامه داد کارگاه‌های متعددی در جهاد دانشگاهی با موضوعات سبک زندگی و اخلاق حرفه‌ای برگزار شده است و کارهای مشترک خوبی را می‌توان در راستای اعتلای فرهنگ دانشجویی انجام داد و نشست‌های تخصصی می‌توان تدوین کرد که به اتفاق برگزار شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش ملی بررسی فقهی، حقوقی و اخلاقی درمان ناباروری و ریاست آیت الله حسینی بوشهری در شورای سیاست گذاری این همایش، از دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم دعوت کرد عوض شورای سیاست گذاری این همایش باشد.
 

کلید واژه ها: دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم دانشگاه علوم پزشکی علی حسینی لیلا ناصرپور


نظر شما :