کارگاه خودشناسی پیشنیاز ازدواج موفق در دانشگاه قم برگزار شد

۱۸ مهر ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۷ کد : ۶۳۱۶۸ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۴۸
کارگاه "خودشناسی پیش نیاز ازدواج موفق" ویژه دانشجویان دختر، روز یکشنبه ۱۶ مهر ماه با تدریس دکتر زینب رضوانی در خوابگاه معصومیه دانشگاه قم برگزار شد.
کارگاه خودشناسی پیشنیاز ازدواج موفق در دانشگاه قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم زینب رضوانی در این کارگاه که با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه قم و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار شد گفت: برای خودشناسی اولین راه این است که بایستی نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسیم.

وی ادامه داد: نقش‌های افراد به صورت‌های متفاوت تعریف می‌شوند، مثلا دانشجو، فرزند، خواهر بزرگتر، دوست و غیره، در مرحله بعد بایستی اهداف کوتاه مدت و بلند خود را تعریف نمائیم، مثلا نیاز‌های خود را تعریف کنیم و بشناسیم، مثلا من سعه صدرم را بالا ببرم، نیاز ب یک همدم.

وی با اشاره به این که برخی دختران از دختر بودن خود راضی نیستند گفت: دختری که در خانواده می‌بیند نقش مادری توسط پدر تحقیر می‌شود دیگر دوست ندارد دختر باشد و یا اگر در خانواده تخریب می‌شود نمیتواند در آینده مادر خوبی باشد و دختر شایسته ای تربیت کند.

رضوانی گفت: هر انسانی نقش‌های زیادی دارد که این نقش‌ها باید اولویت بندی شود چون زمان محدود است به طور مثال یک خانم یا آقای متاهل باید بیشترین انرژی خود را روی نقش همسری و بعد مادری (با اولویت فرزند کوچکتر) بگذارد.

مدرس کارگاه خودشناسی پیش نیاز ازدواج موفق بیان کرد: اکثرا انسانها به جهت نیازهایشان شکوفا می‌شوند و ما باید در این راستا باید اولویت بندی داشته باشیم و با شناخت خود، اهدافمان و نیازهایمان گام در مسیر شکوفایی برداریم.

وی در پایان به آیه ای از کلام الله مجید اشاره کرد و گفت: در آیه ای از قرآن که خداوند می‌فرماید: قطعا هر انسانی را که آفریدیم توان و قابلیتی دارد، و به همین جهت انسان بایستی به دنبال شناخت توانایی‌های خود و تقویت نقاط ضعف خود جهت نیل به اهداف باشد.  

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه دانشگاه قم دانشگاه قم کارگاه آموزشی


نظر شما :