از سوی جهاد دانشگاهی قم؛

کارگاه آموزشی «خودمراقبتی و تاب‌آوری در محیط آموزشی» برگزار شد

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۲۲ کد : ۵۸۳۴۵ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۴۱۳
کارگاه آموزشی «خودمراقبتی و تاب‌آوری در محیط آموزشی» ویژه اعضای هیئت علمی از سوی جهاد دانشگاهی شعبه دانشگاه علوم پزشکی قم به‌صورت آنلاین برگزار شد.
کارگاه آموزشی «خودمراقبتی و تاب‌آوری در محیط آموزشی» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، کارگاه آموزشی «خودمراقبتی و تاب‌آوری در محیط آموزشی» ویژه اعضای هیئت علمی از سوی جهاد دانشگاهی شعبه دانشگاه علوم پزشکی قم با همکاری اداره مشاوره و سلامت روان و مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور بیش از 80 نفر به‌صورت آنلاین برگزار شد.

این کارگاه با تدریس دکتر رضا فهیمی، مدیر مرکز مشاوره نشاط و مدرس کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و سلامت روان روز چهارشنبه 24 خردادماه در دانشگاه علوم پزشکی قم به صورت آنلاین برگزار شد.

در این کارگاه به تحقیقات علمی اشاره شد که استادان دانشگاه دچار فرسودگی شغلی شده بودند و ابعاد افسردگی شغلی  و راهبردهایی مقابله با این افسردگی بررسی شد.

رضا فهیمی، مدرس این کارگاه اظهار کرد: اگر افراد در خودشان خودمراقبتی و تاب‌آوری ایجاد کنند دچار فرسودگی شغلی و آسیب‌های جسمی و روانی نخواهند شد؛ این خود مراقبتی باید در حوزه‌های جسمانی، روانی و اجتماعی مورد توجه باشد.

وی گفت: تاب‌آوری ویژگی اکتسابی است که افراد با آموزش و تمرین می‌توانند آن را به دست آورند که ویژگی افراد تاب‌آور شامل خودآگاهی، پذیرش خود، داشتن مهارت حل مسئله، داشتن هدف و شوخ‌طبعی است، در زندگی ما نمی‌توانیم از بروز مسائل و مشکلات جلوگیری کنیم ولی با کسب مهارت می‌توان تاب‌آور شد که آسیب کمتری ببینیم یا اصلا آسیب نبینیم.

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی جهاد دانشگاهی شعبه دانشگاه علوم پزشکی


نظر شما :