فرماندار کهک:

جهاد دانشگاهی در کهک دفتر نمایندگی تاسیس کند

۱۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۷ کد : ۵۷۸۴۲ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۴۲۰
فرماندار کهک در دیدار رئیس و معاونین جهاد دانشگاهی واحد استان قم با وی گفت: در صورت تمایل جهاد دانشگاهی از تاسیس دفتر نمایندگی این نهاد در کهک استقبال می کنیم و امیدواریم بتوانیم همکاری های خوبی با جهاد دانشگاهی واحد استان قم داشته باشیم.
جهاد دانشگاهی در کهک دفتر نمایندگی تاسیس کند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری در ابتدای این دیدار به معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در سطح کشور و استان قم پرداخت و گفت: باتوجه به شرایط جغرافیایی و نیروی کار موجود در کهک می‌توانیم برنامه هایی را برای ایجاد اشتغال و توسعه این شهرستان ارائه دهیم.

وی به همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان با جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: طرح های پر اهمیت استان در بسیاری از موارد به جهاد دانشگاهی سپرده می شود و این نهاد با ظرفیت بالای علمی که دارد مشکلات را با اطمینان و سرعت مطلوب بطرف میکند.

 

 

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در این دیدار به معرفی ظرفیت های آموزشی جهاد دانشگاهی پرداخت و گفت: با توجه به رویکرد مهارتی جهاد دانشگاهی چند سالی است نام معاونت آموزشی این نهاد به معاونت آموزش و کارآفرینی تغییر کرده است و هدف گذاری این این نهاد به سمت مهرات افزایی و اشتغال پذیر کردن افراد ا ست.

محمد رستمی ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان قم در هفت گروه آموزشی دوره های کوتاه مدت برگزار می کند که از جمله این گروه های آموزشی می توان به فناوری اطلاعات، فنی مهندسی، علوم پزشکی، زبان های خارجی اشاره کرد.

رستمی به حوزه آموزش بلند مدت جهاد دانشگاهی استان قم پرداخت و بیان کرد: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم هم در سه گروه جذب دانشجو دارد که مدیریت خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر و گروه صنعت سه گروه آموزشی فعال در این مرکز هستند.

وی با بیان این که رویکرد جهاد دانشگاهی تربیت دانشجو در رشته هایی است که به سمت بازار کار باشد افزود: یکی از اتفاقاتی که برای پذیرش دانشجو در مهرماه سال جاری رقم زدیم در خصوص توافقی است که با شرکت فولاد غرب آسیا برای تامین نیروی انسانی  متخصص مورد نیاز این شرکت داشتیم و به امید خدا در مهرماه با تضمین اشتغال از سمت شرکت فولاد غرب آسیا جذب دانشجو داریم.

محمد رستمی ادامه داد: امکان ثبت نام برای متقاضیان تحصیل در این رشته منحصربه کارکنان شرکت فولاد غرب آسیا نیست و برای عموم آزاد است و بحث اشتغال در این شرکت هم شامل تمام دانشجویانی است که در این رشته ثبت نام کرده اند.

وی به فعالیت مرکز نوآوری و شکوفایی مرکز علمی کاربردی نیز اشاره کرد و گفت: این مرکز بصورت تخصصی در حوزه طراحی و بسته بندی فعالیت می کند، دانشجویان ایده هایی را در حوزه طراحی و بسته بندی ارائه میدهند و قراردادهای آن منعقد می شود.

نماینده تام الاختیار رئیس جهاد دانشگاهی در معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم در ادامه گفت: در بحث آموزش کوتاه مدت هم تمرکز جهاد دانشگاهی بر تربیت و تامین نیروی انسانی بخش صنعت است، جهاد دانشگاهی باید به تامین کننده و تربیت کننده نیروی انسانی مورد نیاز صنعت و بازار کار تبدیل بشود.

رستمی به فعالیت کانون ارزیابی مدیران حرفه ای نیز پرداخت و بیان کرد: با توجه به مجوز و ماموریتی که جهاد دانشگاهی دارد مدیرانی که در دستگاه های اجرایی می خواهند ارتقا داشته باشند به این کانون معرفی می شوند و در آن فراینی که برایشاان تعریف شده وارد می شوند و گواهینامه و تاییدیه یا عدم تاییدشان به دستگاه متبوع ارائه می شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم نیز در این دیدار ضمن معرفی زمین های مختلف فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم گفت: جهاد دانشگاهی با ظرفیتی که دارد می تواند همکاری های خوبی با فرمانداری کهک داشته باشد.

علی حسینی به فعالیت خبرگزاری های زیر مجموعه جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: می توانیم افراد مستعد و داوطلب ساکن شهرستان کهک را بصورت رایگان آموزش دهیم تا خبرنگارانی بومی در این شهرستان اخبار را به خبرگزاری های ایسنا و ایکنا مخابره کنند.

حسینی فعالیت مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران، مرکز تخصصی آسیب های اجتماعی و مرکز هنر و رسانه ایران را بار دیگر مورد توجه قرار داد و گفت: در حوزه ظرفیت سنجی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و تولید محتوای چند رسانه ای و جذاب نیز می توانیم با مجموعه فرمانداری کهک همکاری داشته باشیم.

مدیر شعبه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان جهاد دانشگاهی "ستفا" در استان قم نیز در این دیدار به فعالیت مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز مشاوره کسب و کار را زیر مجموعه ستفا اشاره کرد و گفت: این مراکز به افراد جویای کار و واحد های اقتصادی و تولیدی که به دنبال توسعه کارشان هستند خدمت می دهد.

یاسر شریفی با اشاره به فعالیت های ستفا در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی گفت: در سال 1397 طرح زنان سرپرست خانوار 120 نفر را ساماندهی کردیم و به پیشران های شغلی و پس از آن به بازار متصل کردیم، پس از آن در طرح توسعه کسب و کارهای خانگی در استان قم جذب و ساماندهی 1500 نفر به جهاد دانشگاهی سپرده شد که توانستیم این افراد را در گروه های مختلف آموزش بدهیم و به بازار کار معرفی کنیم.

شریفی در ادامه به اجرای طرح توانمندسازی خانوار ها در استان قم اشاره و بیان کرد: 200 نفر بحث شبکه سازی و بحث اشتغالشان و بحث ارائه خدمات در حوزه کسب و کار را براشون داریم و مجموعا بیست میلیاردی بحث تسهیلات به واحدهای تولیدی داشتیم.

همایش کسب و کار های خانگی و کارگاه آموزشی " درمسیر موفقیت" نیز با هدف جذب افراد مستعدی از شهرستان کهک و ارائه خدمات شغلی در قالب طرح توانمندسازی خانوارها به این افراد برنامه ریزی شده است که بعد از این نشست برگزار خواهد شد.

علیرضا گلچین پور فرماندار کهک نیز در این دیدار با ابراز شگفتی از گستره فعالیت های جهاد دانشگاهی و موفقیت این نهاد در تمام ماموریت های خود گفت: با توجه به این همه دستاورد و افتخار، نام جهاد باید بیش از این ها سر زبان مردم باشد.

وی در خصوص فعالیت های جهاد دانشگاهی بیان کرد: فعالیت های این نهاد شاید از دور شباهتی با موازی کاری داشته باشد، اما با شناخت روحیه حاکم بر این نهاد و آشنایی نزدیک با فعالیت های آن می توان دریافت که نه تنها موازی کاری نیست بلکه فعالیت های انقلابی جهاد دانشگاهی موجب هم افزایی و شتاب بیشتر فعالیت های مشابه در دستگاه های دیگر می شود.

گلچین پور حضور جهاد دانشگاهی در شهرستان کهک را مغتنم شمرد و گفت: در صورت تمایل جهاد دانشگاهی از تاسیس دفتر نمایندگی این نهاد در کهک استقبال می کنیم و امیدواریم بتوانیم همکاری های خوبی با جهاد دانشگاهی واحد استان قم داشته باشیم.

کلید واژه ها: ستفا سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی دفتر قم فرمانداری کهک


نظر شما :