دسترسی آزاد به مقالات علمی در بانک اطلاعات علمی جهاددانشگاهی

۲۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۲ کد : ۳۹۵۷ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۳۷۳۸
بانک های اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، آخرین مقالات منتشر شده در نشریات علمی را در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد.
دسترسی آزاد به مقالات علمی در بانک اطلاعات علمی جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، در نشست مسئولان مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی که به مناسبت هفته پژوهش  امروز در دانشگاه قم برگزار شد، مهندس محمد مهدی مشیدی، معاون توسعه بانکها و خدمات تخصصی اس آی دی در خصوص بانک جامع منابع علمی کشور عنوان کرد: دسترسی رایگان و بدون محدودیت به متن کامل مقالات علمی و ترجمه آن ها ویژگی مهم این سایت است که بانک های اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی،آخرین مقالات منتشر شده در نشریات علمی را در اختیار پژوهشگران قرار می دهد.

وی در خصوص انواع این بانک های اطلاعات و تنوع کارکرد آنها تصریح کرد: اولین بانک منابع که در دسترس محققان قرار گرفته است، بانک نشریات است که حدود 1889نوع ژورنال علمی پژوهشی را شامل می شود که ویژگی مهم آنها فیلد های مختلف اطلاعاتی است که دارای قابلیت جستجو است.

مشیدی عنوان کرد: معرفی رایگان آخرین دستاورد های علمی در تمام کشور، هدف مهم اس آی دی است که در این راستا با افزایش میزان بازدید مقالات روبه رو هستیم.

مشیدی در ادامه عنوان کرد: امکان جستجو علمی پیشرفته در تمامی ارکان مقالات برای محققان مهیاست و تمام مقالات به صورت اتوماتیک در گوگل نمایش داده می شود؛ همچنین بومی سازی شاخص های جدید علمی کشور و امکان ارائه گزارش های استنادی به صورت برخط همزمان با اطلاعات و امکان شناسایی میزان خود استنادی به تفکیک نشریات و نویسندگان ویژگی این پایگاه استنادی است.

وی با این بیان که دسترسی به منابع این سایت کاملا آزاد است، عنوان کرد: ویژگی بیار مهم این پایگاه آنلاین بودن است به نحوی که صرفا با کلیلک کلیدواژه مدنظر تمام مقالات مرتبط با آن برای کاربر فراهم می شود.

مشیدی در خصوص بانک مجامع علمی که دومین بانک اطلاعاتی این پایگاه است گفت: سابق بر این چون دبیر خانه دائمی برای ذخیره همایش های علمی و مطالب آن وجود نداشت، تمام اطلاعات آنها پس از همایش از دسترس خارج می شد ولی با ایجاد این بانک اطلاعاتی جامع، همایش های انجام شده از سال 1391تا1397 سامان بخشی شده است.

وی در ادامه افزود: بانک طرح های پژوهشی سومین بانک اطلاعاتی این پایگاه است که هدف آن جلوگیری از موازی کاری در انجام کارهای تحقیقاتی است که ماهیانه حدود40هزار بازدید از این پایگاه صورت می گیرد.

مشیدی در خصوص ظرفیت ها و برنامه های قابل تعامل عنوان کرد: بررسی میزان تولیدات علمی به صورت تخصصی و به تفکیک استان ها و مراکز مورد بررسی است.

کلید واژه ها: SID مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی هفته پژوهش دانشگاه قم


نظر شما :