همکاری پژوهشی جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی قم کلید خورد

۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۱ کد : ۲۱۹۷۳ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۶۲
جهاد دانشگاهی استان قم و دانشگاه علوم پزشکی قم تفاهم نامه پژوهشی امضا کردند.
همکاری پژوهشی جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی قم کلید خورد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری در حاشیه آئین امضاء تفاهم نامه پژوهشی با دانشگاه علوم پزشکی گفت: جلسات معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان قم از معدود جلساتی است که حضور در آن حس روحیه همکاری های جهاد دانشگاهی را به اعضای جهاد دانشگاهی القا میکند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با بیان این که تمام سرمایه جهاد دانشگاهی نیروی انسانی متخصص آن است گفت: معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی نیز چنین سرمایه ای دارد و امیدواریم با بهره گیری از این سرمایه عظیم علمی بتوانیم در کشور موثر باشیم.

وی افزود بعد از امضای تفاهم نامه باید تمام تلاش خود را برای انجام فعالیت های موضوع تفاهم نامه به کار ببنیدیم و به امضای برگ های این تفاهم نامه اکتفا نکنیم.

حیدری ادامه داد جهاد دانشگاهی با هیچ دستگاهی رقابت ندارد و سعی میکند در تمام امور کمک کننده باشد، لذا اعضای جهاد دانشگاهی را اعضای دانشگاه علوم پزشکی بدانید چرا که جهادگران استان قم تمام تلاش خود را در همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای انجام فعالیت های معجزه آسا به کار خواهند بست.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم در حاشیه آئین امضای تفاهم نامه پژوهشی با جهاد  دانشگاهی بیان کرد: پیشرفت و استحکام هر کشوری قبل از هر چیزی به پیشرفت و استحکام علمی اون کشور برمیگردد.

دکتر احسان شریفی ‌پور ادامه داد: در ارزش بیشتر اگر این پیشرفت و استحکام علمی با پیشرفت و استحکام تکنولوژیک همراه شود کشور در مسیر درست و مستحکمی قرار میگیرد که هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را تهدید کند.

وی افزود: امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گذاری شده است در اصل سال جهش تکنولوژی و فناوری است، چرا که جهش فناوری سبب جهش تولید می شود.

شریفی‌پور ادامه داد: جهاد علمی از جهاد دانشگاهی و دانشگاه آغتاز می شود و مسلما هر کار علمی با هم فکری و همکاری سرعت بیشتری می‌گیرد چرا که همه چیز را همه کس دانند.

وی ابراز امیدواری کرد برآیند فناوری و فکری که در جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی استان قم وجود دارد مسیر بهتری را برای آینده و آیندگان کشور رقم بزند و روزی برسد که اتاق فکر ما متشکل از صدها دانشگاه ملی و بین المللی باشد و محصولات نیاز روز و آینده مردم خروجی جلسات این اتاق فکر باشد.

گفتنی است این تفاهم نامه در جهت همکاری بین جهاد دانشگاهی استان قم و دانشگاه علوم پزشکی به منظور انجام پروژه های کاربردی تخصصی در راستای نیاز های تحقیقاتی-کاربردی کشور تنظیم شده است. گسترش همکاری ها، توسعه تحقیقات هدفمند، برنامه ریزی منسجم و اقدامات مشترک به منظور ایجاد ارتباطات مستمر و دو سویه بین حوزه های «علم و عمل» به تبع آن ایجاد هم‌افزایی در موضوعات پروژه ه‌ای ، علمی و پژوهشی و کارآموزی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان از طریق تجاری سازی ایده های برتر از اهداف ترسیم شده در انعقاداین تفاهم نامه می باشد و طرفین با امضای آن حد اعلای تلاش خود را در جهت گسترش توان ملی در حل مشکلات و معضلات علمی-عملی موضوع و نیل به خود اتکایی، مبذول داشته و از هیچ کوششی در این راستا خودداری نخواهند کرد.

کلید واژه ها: تفاهم نامه معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی


نظر شما :