بازدید رئیس دانشگاه قم از خبرگزاری های ایسنای و ایکنای قم

۱۵ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۱۹ کد : ۷۴۲۹۶ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۵۴
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم، دوشنبه ۱۵ مردادماه به‌ مناسبت فرارسیدن ۱۷ مرداد "روز خبرنگار" از خبرگزاری ایسنا و ایکنا در قم بازدید کرد.
بازدید رئیس دانشگاه قم از خبرگزاری های ایسنای  و ایکنای قم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم، دوشنبه ۱۵ مردادماه، به‌مناسبت  روز خبرنگار از تحریریه‌های ایکنا و ایسنا در قم بازدید کرد.

در این مراسم که با حضور، حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی واحد قم، علی حسینی، معاون فرهنگی این واحد و سردبیران و خبرنگاران خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم، ضمن قدردانی از انعکاس اخبار دانشگاه قم در رسانه‌های ایکنا و ایسنا، بیان کرد: دغدغه فرهنگی و سبک زندگی و آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه قم نسبت به سابق افزایش پیدا کرده است.

شریفی اظهار کرد: تدوین برنامه فرهنگی و معرفتی دانشگاه قم در سال جاری درحال تدوین است که اجرای این طرح مدون و منظم فرهنگی فعالیت‌های شبانه‌روزی و تلاش مداوم مسئولان دانشگاه را می‌طلبد.

وی ضمن تشریح ظرفیت‌های جهاددانشگاهی و دانشگاه قم، اظهار کرد: تجربه جهاددانشگاهی قابلیت انتقال به جهان اسلام و جبهه مقاومت را دارد.

جهاد دانشگاهی قم؛ بازوی اجرایی دانشگاه‌ها

در ادامه، حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی واحد قم، جهاددانشگاهی قم بازوی اجرایی دانشگاه‌هاست و رسالت ذاتی جهاد دانشگاهی این است که ریل‌گذاری کنیم و سنجش افکار دانشجویان توسط جهاد انجام شود تا متولیان امر در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی به‌درستی تصمیم‌گیری کنند.

حیاتی یادآور شد: الهیات کاربردی برای دانشجویان باید موردنظر جهاد دانشگاهی و دانشگاه قم باشد که به‌صورت نظام‌مند به این مهم بپردازیم و سبک زندگی اسلام ناب را به دانشجویان معرفی کنیم.

ضرورت تقویت همکاری‌های روابط عمومی دانشگاه قم با جهاددانشگاهی استان

مهدی محمدی، مدیرکل اداره روابط عمومی دانشگاه قم، در این جلسه نیز، ضمن تبیین ظرفیت‌های همکاری‌های روابط عمومی این دانشگاه با جهاددانشگاهی واحد قم بیان کرد: اجرای برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف عمومی و تخصصی به‌ویژه برگزاری کرسی‌های علمی و ترویجی و انعکاس اخبار این نشست‌ها در رسانه‌های ایکنا و ایسنا در دستور کار ما قرار دارد.

در ادامه، علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد قم، با اشاره به اینکه تعداد اخبار منتشر شده با برچسب دانشگاه قم در بک سال اخیر در ایکنا ۱۹۳ و ایسنا ۲۵۵ خبر بوده است، گفت: برگزاری‌ دوره‌های مختلف خبرنگاری با همکاری دانشگاه قم طی یک سال اخیر ازجمله فعالیت‌های مشترک این نهاد انقلابی با دانشگاه قم بوده است.

تبیین ظرفیت‌های تعامل دانشگاه قم با ایکنا و ایسنا

احسان شریف نیا، سردبیر خبرگزاری ایسنا واحد قم، بیان کرد: در مسئله انتخابات پویشی با محوریت دعوت مردم به انتخابات از سوی اساتید دانشگاه‌ها توسط ایسنا برگزار شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. در ایسنا ظرفیت انتشار اخبار مختلف را داریم و امید است تعامل این رسانه با اساتید دانشگاه قم برای بررسی و تبیین موضوعات تخصصی ارتقا پیدا کند.

مژگان فرهنگیان، سردبیر خبرگزاری ایکنا واحد قم، ضمن تبیین ظرفیت‌های تعامل دانشگاه قم با ایکنا بیان کرد: ارتباط و تعامل دانشگاه قم با خبرگزاری ایکنا همواره از کیفیت و کمیت خوبی برخوردار بوده است. باتوجه به رویکرد تبیینی و تفسیری دانشگاه قم، پیشنهاد می‌شود، تعامل رسانه ایکنا با اساتید دانشگاه قم به‌منظور بررسی موضوعات تخصصی در حوزه قرآن و خانواده افزایش پیدا کند.

در پایان این مراسم، رئیس دانشگاه قم با اهدای لوح تقدیر به خبرنگاران خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا،ضمن قدردانی از تعامل با دانشگاه قم، از آنان تجلیل به عمل آورد

کلید واژه ها: روز خبرنگار رئیس دانشگاه قم


نظر شما :