کارگاه آموزشی «حقوق کسب و کار و آشنایی با شرکتهای دانش بنیان» برگزار شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۵۹ کد : ۷۱۴۰۸ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۸۹
کارگاه آموزشی «حقوق کسب و کار و آشنایی با شرکتهای دانش بنیان» روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در مرکز رشد و نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه قم برگزار گردید.
کارگاه آموزشی «حقوق کسب و کار و آشنایی با شرکتهای دانش بنیان» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، کارگاه آموزشی «حقوق کسب و کار و آشنایی با شرکتهای دانش بنیان» چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 برگزار شد.  اصول کلی قراردادها، قراردادهای فضای مجازی و الکترونیک، قرارداد مشارکت، قرارداد هم بنیان گذاران، قرارداد فروش، حقوق مالکیت فکری، حقوق شرکت ها، اسناد تجاری و حقوق کار و تامین اجتماعی، محورهای کارگاه آموزشی حقوق کسب و کار شرکت ها بود که دکتر محمد حسین مرادی دانش آموخته حقوق مطالب آن را ارائه داد.
در ابتدای این کارگاه محمد حسین مرادی، به تعریف حقوق کسب و کار پرداخت و گفت: قوانین و مقررات کسب و کار یا حقوق کسب و کار بخشی از قانون است که در حمایت از آزادی ها و حقوق، حفظ نظم، حل و فصل اختلافات و ایجاد استانداردهایی برای نگرانی های تجاری و معاملات آنها با سازمان های دولتی و افراد نقش اساسی دارد.
مرادی با بیان اینکه، اکثر افرادی که شروع به راه اندازی یک کسب‌ و کار جدید می‌کنند، در ابتدای کار اطلاعی از مسائل حقوقی به ‌خصوص قوانین ثبت شرکت‌ها و حقوق قراردادهای پیرامون این موضوع ندارند و همین مسئله باعث می شود که در ادامه راه با مشکلاتی روبرو شوند. اظهار داشت: فعالیت در حوزه‌ تجارت و راه اندازی یک کسب ‌و‌کار دارای الزاماتی قانونی است که عدم توجه به آن‌ها، ممکن است منجر به از هم پاشیدن شرکت و کسب‌‌ و کار شود.
وی افزود: از سه دیدگاه می‌توان حقوق کسب و کار را بررسی کرد. یک، «شرکت های تجاری» که شامل انواع شرکت ها، مسئولیت سهامداران و ارکان تصمیم گیری در شرکت ها می باشد؛ دو، «راه اندازی و مجوزهای کسب و کار، حقوق مالکیت فکری» که شامل شرکت دانش بنیان و نکات کاربردی آنها، انواع شرکتهای دانش بنیان و بررسی مجوزهای کسب و کار است و در نهایت «مباحث قراردادی» شامل انواع قرارداد سرمایه‌گذاری، بررسی قراردادهای مشارکت و سرمایه‌گذاری و نکات قراردادی است.
مرادی در ادامه به بیان ویژگی های انواع شرکتهای تجارتی، تشریح مباحثی همچون راه اندازی و مجوزهای کسب و کار، قالب قراردادها و حقوق مالکیت فکری و مصادیق آن پرداخت.

 

کلید واژه ها: حقوق کسب و کار و آشنایی با شرکتهای دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی قم سازمان دانشجویان شعبه قم


نظر شما :