کارگاه «خودشناسی در ازدواج» برگزار شد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۷ کد : ۷۱۳۹۶ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۱
کارگاه « خودشناسی در ازدواج » به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه قم با همکاری مرکز مشاوره سبک زندگی اسلامی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی قم با هدف، ارتقاء مهارت‌های زندگی، تحکیم بنیان خانواده، یادگیری ارتباطات مؤثر برگزار شد.
کارگاه «خودشناسی در ازدواج» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، کارگاه آموزشی «خودشناسی در ازدواج» از سلسله کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های پیش از ازدواج، با تدریس دکتر فهیمه باهنر، روز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه با حضور دانشجویان در خوابگاه دخترانه کوثر دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
در این کارگاه، باهنر یکی از آمادگی‌های قبل از ازدواج را خودشناسی دانست و گفت: خودشناسی در زمینه‌های مختلف فیزیولوژی، هیجانی، اخلاقی، اجتماعی، افتصادی، عقلانی و معنوی طبقه بندی می‌شود.
باهنر با بیان اینکه، افراد باید قبل از ازدواج ابتدا خود را در ابعاد مختلف مورد واکاوی قرار دهند و سپس در خصوص شناخت طرف مقابل تلاش کنند، اظهار کرد: یکی از اشتباهات افراد در دوران آشنایی صحبت در مورد کلیات است؛ در حالی که شناخت جز به جز و اختصاص زمان کافی برای صحبت در مورد جزییات اهمیت بیشتری دارد.
باهنر با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ابعاد خودشناسی، مدیریت هیجانات است، گفت: خودشناسی به معنای شناخت دقیق احساسات خود، نحوه بروز صحیح و شناخت عواطف و احساسات دیگران است.
وی گفت: تمایز یافتگی عاطفی فرد و همچنین انتخاب‌ها و تصمیماتش از لحاظ عقلانی به شناسایی بلوغ فرد در روابط اجتماعی کمک می‌کند.
باهنر ادامه داد: اخلاق نیز در ابعاد مختلف برای شناخت خود و دیگری مهم است و از مهمترین مولفه‌های اخلاقی میزان انعطاف‌پذیری، خوش گفتاری و خوش کلامی افراد را می‌توان برشمرد.
مدرس این کارگاه، بُعد اقتصادی در خودشناسی را نیز در جامعه امروز مهم تلقی کرد و افزود: این مهم شامل میزان تمایل فرد به کار کردن، نحوه مدیریت مالی و پس انداز کردن است.
باهنر بیان کرد: در بُعد اجتماعی، نحوه معاشرت افراد با دیگران اعم از خانواده و دوستان، همچین جهان بینی نسبت به امور اعتقادی در بُعد معنوی و اعتقادی از مهمترین مسائلی است که در خودشناسی ازدواج باید مورد توجه قرار گیرد و در تعاملات متقابل به طور کامل مطرح و از کلی گویی پرهیز شود.
باهنر گفت: شناخت تمام ابعاد خودشناسی به صورت تدریجی و در ارتباط متقابل فرد با خود و دیگری صورت می‌گیرد.
وی در پایان این کارگاه، رسیدن به یک ازدواج خوب را نیازمند آمادگی و بلوغ در تمامی ابعاد خودشناسی دانست.

 

 

کلید واژه ها: خودشناسی در ازدواج دانشگاه علوم پزشکی


نظر شما :