کارگاه «بلوغ عاطفی در روابط پیش از ازدواج» برگزار شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۳ کد : ۷۰۹۴۰ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۲۲
کارگاه «بلوغ عاطفی در روابط پیش از ازدواج» به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه قم با همکاری مرکز مشاوره سبک زندگی اسلامی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی قم با هدف، ارتقاء مهارت های زندگی، تحکیم بنیان خانواده، یادگیری ارتباطات مؤثر برگزار شد.
کارگاه «بلوغ عاطفی در روابط پیش از ازدواج» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، به مناسبت هفته سلامت کارگاه آموزشی «بلوغ عاطفی در روابط پیش از ازدواج» از سلسله کارگاه‌های آموزشی مهارت های پیش از ازدواج، با تدریس دکتر فهیمه باهنر، روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه با حضور بیش از بیست نفر از دانشجویان در خوابگاه دخترانه کوثر دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
فهیمه باهنر در این کارگاه به دانستنی‌های قبل از ازدواج، اهمیت ازدواج سالم به دور از باورهای اشتباه قبل از ازدواج، اشاره کرد و گفت: بلوغ یک فرایند رشدی است که طی آن، فرد به سطحی از استقلال می‌رسد که او را از کودکی‌اش متمایز می‌کند.
وی اظهار کرد: رسیدن به بلوغ عاطفی به فرد کمک می‌کند خودش را بهتر بشناسد، توانایی‌ها و ضعف‌هایش را بداند، احساساتش را عمیق‌تر درک کند و با دیگران روابط بالغانه داشته باشد؛ در حقیقت بلوغ عاطفی سه مؤلفه دسترسی به هیجانات، ابراز هیجانات و مدیریت هیجانات را شامل می‌شود.
مدرس این کارگاه، رسیدن به بلوغ عاطفی را نتیجه تحول شناختی در انسان دانست و گفت: این تحول شناختی، خود نتیجه تعامل بین درون و بیرون است. زمانی می‌توانیم فردی را از لحاظ عاطفی بالغ بدانیم که فرد کلیه عواطف و احساسات خود را به درستی بشناسد و نسبت به نحوه ابراز صحیح و کنترل آن‌ها آگاهی داشته باشد.
باهنر بیان کرد: افرادی که از نظر عاطفی بالغ هستند معمولا رفتار درستی با خودشان و دیگران دارند و موقعیت های مختلف زندگی را به خوبی پشت سر می‌گذارند.
شایان ذکر است؛ ویژگی‌های افرادی که به بلوغ عاطفی پیش از ازدواج رسیده‌اند از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه بود.

 

کلید واژه ها: لوغ عاطفی در روابط پیش از ازدواج جهاددانشگاهی واحد استان قم دانشگاه علوم پزشکی


نظر شما :