اولین جلسه از سلسه نشست های فلسفه شب های قدر برگزار شد

۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۳:۳۵ کد : ۶۹۹۷۳ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۳۴
اولین جلسه از سلسه نشست های فلسفه شب های قدر در اولین شب قدر با موضوع "نفی خرد نوبنیان" برگزار شد.
اولین جلسه از سلسه نشست های فلسفه شب های قدر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم اولین جلسه از سلسله نشست های فلسفه شبهای قدر 10 فروردین، مصادف با نوزدهم رمضان(اولین شب قدر) با موضوع نفی خرد نوبنیان با تدریس دکتر حسین حجت پناه، (دبیر گروه جامعه شناسی کشورهای اسلامی) توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان قم با همکاری کانون برهان دانشگاه قم ویژه تمامی دانشجویان استان به صورت مجازی در سامانه رویتاب جهاددانشگاهی  برگزار شد.
حجت پناه گفت:شب قدر،شبِ عقلانیت و تفکر است، فرصتی برای استعلای روح انسان است. ما در شب قدر  از منبع لایزال الهی فیض می خواهیم، دعا در این شب ها فقط طلب کردن و سخن راندن نیست؛ بلکه ارتباط دوجانبه است میان انسان و خدایِ متعال راست. دعا در این شب، طلب عاشق از معشوق است، فلذا ماهیت عاشقانه دارد.
وی گفت: این شب ها، شب های کشف معنا در زندگیست، جهت و هدف بخش کردن زندگیست، معنایی که از شبِ قدر به ذهن متواتر می شود، تناسب میان ابزار و اهداف است.
دبیر گروه جامعه شناسی کشورهای اسلامی بیان کرد: از منبع فیض الهی عقلانیتی بر انسان متصل می شود؛ یک پیامدی دارد؛ همه چیز براساس واقعیت دیده می شود.
حجت پناه بیان کرد:  انسان ذاتاً موجود نیازمند است، این انسان تمام امکانات را برای برآوردن کردن نیاز هایش ندارد. اگرهم داشته باشد امکانات مورد تهدید است.در شب قدر، عقلانیتی مطرح است که «عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیر» که توانایی دارد بر همه چیز،که فراتر از اهداف و ابزار است

 


نظر شما :