بازدید دانشجویان خواهر دانشگاه قم از باغ ملی گیاه شناسی ایران و نمایشگاه هوا و فضا سپاه

۱۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۱ کد : ۶۹۴۷۸ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۵۰
بازدید دانشجویان خواهر دانشگاه قم به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی ،شعبه خواهران دانشگاه قم، از "باغ ملی گیاه شناسی ایران و نمایشگاه هوا و فضا سپاه" ، در راستای اجرای اولین دوره طرح ملی فن فرهنگ برگزار شد
بازدید دانشجویان خواهر دانشگاه قم از باغ ملی گیاه شناسی ایران و نمایشگاه هوا و فضا سپاه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، اولین دوره از طرح ملی فن فرهنگ با هدف بازدید دانشجویان و دانشگاهیان از دستاورد های بزرگ ملی، چهارشنبه 16 اسفند برگزار شد.
در این طرح دانشجویان دانشگاه قم از باغ ملی گیاه شناسی ایران و نمایشگاه هوا و فضا سپاه بازدید کردند.
لیدر این مجموعه در معرفی باغ به دانشجویان گفت: باغ گیاه‌شناسی ملی ایران در سال 1347 با واگذاری قطعه زمینی از مراتع ملی شده در اراضی چیتگر واقع در کنار اتوبان تهران - کرج افتتاح شد.
این باغ یکی از بزرگ ترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان محسوب می شودو هدف از احداث آن ایجاد مجموعه ای از گیاهان بومی و غیر بومی در فضای باز یا در گلخانه ها است. همچنین باغ گیاه شناسی به عنوان ذخیره ژنتیکی گیاهان در معرض خطر انقراض مورد استفاده قرار می گیرد، در باغ گیاه شناسی ملی ایران ۶۴ گونه درخت و درختچه از حوزه‌های هیرکانی و ۲۴۰ گونه از سرزمین البرز، ۴۲ گونه چوبی و ۳۰ گونه علفی از اقلیم زاگرس به همراه ۲۳ مجموعه گیاهی متنوع و ۴۰ گونه گیاهی از بوم‌های کویری و بیابانی نگه‌داری می‌شود.
وی گفت: در این باغ اقلیم‌های جهانی هم دیده شده است از جمله سرزمین‌های چین و ژاپن، هیمالیا، قفقاز، آمریکا و سیبری و باغ‌های اروپایی
لیدر باغ ملی گیاه شناسی ایران گفت :در باغ گیاه شناسی هشت کلکسیون و باغات تخصصی درباره موضوعات آموزشی و نمایشی، باغ‌های سیستماتیک، آربراتوم، گیاهان دارویی و صنعتی، باغ‌های صخره‌ای و زینتی  وجود دارد.
پس از بازدید، دانشجویان به صرف ناهار در باغ پرداختد و پس از آن به سمت نمایشگاه هوا و فضا حرکت کردند و از دستاوردهای متعدد نیروی هوافضای سپاه در حوزه‌های مختلف موشکی، پدافند هوایی، پهپادی، عملیات هوایی و فضایی از بدو شکل‌گیری تاکنون دیدن کردند.

 

کلید واژه ها: نمایشگاه هوا و فضا سپاه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه دانشگاه قم


نظر شما :