چاپ کتاب " نقد معنای زندگی در نگاه ژان پل سارتر" از سوی انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان قم

۰۹ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۹ کد : ۶۸۰۰۴ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۱
کتاب " نقد معنای زندگی در نگاه ژان پل سارتر" با موضوع هدف و معنای زندگی توسط انتشارات جهاددانشگاهی قم به چاپ رسید.
چاپ کتاب " نقد معنای زندگی در نگاه ژان پل سارتر" از سوی انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان قم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، کتاب " نقد معنای زندگی در نگاه ژان پل سارتر"  تألیف دکتر علی عسگر یزدی و دکتر سهیلا پیروزوند است، در چاپ اول با شمارگان 1000 نسخه در 236 صفحه منتشر شد.

برشی از اثر:

تلاش برای یافتن معنا و هدف زندگی از دغدغه ها و ویژگیهای انسان به عنوان موجودی متفکر است. در طول تاریخ اندیشه بشری، موضوع هدف و معنای زندگی در دو ساحت کلی بررسی شده است. در یک ساحت، اعتقاد به هدفمندی و معناداری زندگی حاکم است.

هرچند در اهداف و معناداری زندگی اختلاف وجود دارد و در ساحت دیگر هر نوع معنا و هدف برای زندگی انکار می‌شود. بر این اساس زندگی انسان پدیده ای کاملاً بی محتواست؛ لذا انسان دچار اضطراب دلهره، نگرانی، افسردگی هراس از مرگ بی انگیزگی و ناامیدی در زندگی و نداشتن توجیه مناسب و منطقی برای تحمل رنج‌ها و سختی‌های زندگی می‌شود و این همان رویکردی است که با عنوان نیهیلیسم یا پوچ گرایی از آن یاد می‌کنند.

 این تفکر در دنیای معاصر به ویژه در جهان غرب بعد از رنسانس و انقلاب صنعتی شتاب فزاینده‌ای داشته است. چنان که در این مجال تبیین شود که زندگی معنا و هدف دارد. چهری ثابت می‌شود که نیهیلیسم درصدد نفی آن بوده است. به همین منظور در این نوشتار دیدگاه ژان پل سارتر به عنوان یکی از نمایندگان این تفکر تبیین می‌شود و سپس با آموزه‌های قرآنی و روایی نقد می گردد.

 

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :