استفاده از ابزارهای مختلف جهاددانشگاهی برای جانشین پروری/ظرفیت این نهاد در مسیر افزایش مشارکت ملی در انتخابات

۲۳ آذر ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۸ کد : ۶۶۲۵۹ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۵۳
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی بر جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در جهت افزایش مشارکت ملی در انتخابات تاکید کرد.
استفاده از ابزارهای مختلف جهاددانشگاهی برای جانشین پروری/ظرفیت این نهاد در مسیر افزایش مشارکت ملی در انتخابات

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن فارسی معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی عصر امروز چهارشنبه (۲۳آذرماه) در بخش پایانی گردهمایی دو روزه رؤسای واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی که در سالن شهید احمدی روشن دانشگاه قم برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات دو روزه جهاددانشگاهی استان قم، اظهار کرد: در این گردهمایی بر حفظ و تقویت روحیه جهادی، معرفی بیشتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهاد با ابزارهای مختلف برای ایجاد امید آفرینی، جانشین پروری نیروهای جهاددانشگاهی، پیگیری راهبردها و بسته‌های سیاستی کارگروه‌های مختلف تأکید شد.

وی ادامه داد: مرور فعالیت‌های جهاددانشگاهی در واحدهای مختلف نشان از زحمات همکاران دارد و باید برنامه‌های تراز جهاددانشگاهی تعریف کنیم، چراکه برخی برنامه ها امکان اشتراک‌گذاری ایده و تجربه ندارند و باید برنامه‌ها در تراز جهاددانشگاهی باشد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با بیان اینکه بدون فهم انقلاب اسلامی، ماموریت و فلسفه جهاد به راحتی تبیین نمی‌شود، ادامه داد: جانشین‌پروری باید با توجه به مدیریت و فرهنگ جهادی مورد توجه مدیران مختلف جهاددانشگاهی باشد.

 

فعالیت‌های جهاددانشگاهی گزین باشد

دکتر فارسی با اشاره به اینکه باید به نیروهای مختلف جهاددانشگاهی میدان عمل داده شود و برنامه‌های آموزشی برای تقویت فرهنگ جهادی در میان جهادگران برگزار شود؛ عنوان کرد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی باید گزین باشد که در اینصورت مجموعه‌های متقاضی به سمت ما می‌آیند اما اگر اینگونه نباشد بار زیادی روی دوش حوزه تجازی‌سازی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مدیریت مباحث اقتصادی و مالی و تعاملات با اعضا باید شفاف باشیم و رفتار غیر از این روش در شأن یک مجموعه انقلابی نیست، اضافه کرد: تحول باید با چارچوب و برنامه باشد، در برنامه تحول باید مدیران جهاد ارتباط مطلوب و همراه با کرامت با همه اعضای جهاددانشگاهی داشته باشند؛ انتظار جهاددانشگاهی از کارگروه‌های مختلف جهاد این است که هم افزایی داشته باشند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی ماموریت جهاددانشگاهی را گره گشایی از مشکلات نظام و دولت معرفی کرد و گفت: مدیران جهاددانشگاهی و جهادگران باید تجربیات خویش را با هم به اشتراک بگذارند؛ در مسیر انتخابات نیز نگاه جهاددانشگاهی توجه به استفاده از همه امکانات برای بالابردن مشارکت ملی در انتخابات است نه برای بالا بردن حزب یا افراد خاصی.

دکتر فارسی با اشاره به برگزاری پویش «سعید ایران» به مناسبت بزرگداشت هجدهمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی گفت: این جهادگر فقید سرمایه ملی و بین‌المللی است و باید همه واحدهای استانی در این راستا برنامه برگزار کنند.

وی با اشاره به مأموریت‌های محول شده به جهاددانشگاهی در برنامه هفتم توسعه ابراز کرد: با تعاملات انجام شده شاهد در نظر گرفتن مأموریت‌هایی برای این نهاد در طول برنامه هفتم توسعه هستیم.

وی ادامه داد: در جریان بررسی بند «د ماده ۹۹» داخلی‌سازی حداقل هرسال ۱۰ درصد از کالاها و خدمات راهبردی با هدف رفع گلوگاه‌های فناورانه دستگاه‌های اجرایی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی پیش‌بینی‌شده است.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی ادامه داد: همچنین در بند «ب ماده ۸۱» نیز وزارت بهداشت مکلف شده است با همکاری جهاددانشگاهی، برنامه ساماندهی روش‌های نوین در حوزه درمان ناباروری را تدوین و به تصویب هیات وزیران برساند.

گفتنی است، گردهمایی دو روزه روسای واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی با صدور بیانیه‌ای، پنجشنبه ۲۳ آذرماه در شهر قم به کار خود پایان داد.

زمینه سازی برای حضور حداکثری در انتخابات، تاکید بر امیدآفرینی و تقویت روحیه خودباوری، ورود به عرصه دانش بنیان، توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی، میدان دادن به جوانان، تقویت هویت و فرهنگ جهادی، فعال کردن ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، رونق امر پژوهش و تکریم سرآمدان علم و فناوری و... از نکات مورد تاکید در این بیانیه است.

رؤسای واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی همچنین در بیانیه دیگری که به امضای رییس، معاونان، مدیران ارشد و روسای واحد‌های سازمانی جهاددانشگاهی رسید، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

کلید واژه ها: گردهمایی روسای واحد‌های سازمانی جهاد دانشگاهی در قم - ۱۴۰۲


نظر شما :