معاون اجتماعی زیارت و گردشگری استاندار قم:

جهاددانشگاهی می‌تواند منشأ اثر در گردشگری علمی در قم باشد

۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۵ کد : ۶۶۲۵۶ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۹۱
معاون اجتماعی زیارت و گردشگری استاندار قم گفت: جهاددانشگاهی می تواند منشأ اثر در گردشگری علمی باشد؛ زیرا این نهاد در حوزه‌های پزشکی، علمی و فرهنگی اقدامات قابل توجهی دارد و در عرصه‌های فرهنگی و پزشکی می‌تواند عصای دست دستگاه‌های اجرایی و پژوهشی استان باشد.
جهاددانشگاهی می‌تواند منشأ اثر در گردشگری علمی در قم باشد

به گزارش روابط عمومی جهادداشگاهی واحد استان قم، دکتر ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی زیارت و گردشگری استاندار قم، در گردهمایی روسا و معاونان جهاددانشگاهی که از صبح امروز چهارشنبه (۲۲ آذرماه) در سالن شهید احمدی روشن دانشگاه قم آغاز شده است، بیان کرد: جهاددانشگاهی در استان قم حضور فعال و چشمگیری دارد و تجربه شیرینی از حضور جهادگران در این استان داریم، زیرا به‌واسطه اقدامات فرهنگی، اجتماعی، علمی و آموزشی و با تشکیل حلقه‌های میانی و شبکه‌سازی برطرف‌کننده مشکلات مردمی بوده و هست.

وی با بیان این که در قم ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های متنوع گردشگری وجود دارد که می‌تواند از دلایل ایجاد جذابیت در جلب نظر بخش خصوصی باشد، افزود: شهر قم در سند پایش سرزمینی گرشگردی یاد شده و تمدن ۷ هزار ساله تاریخی و امامزادگانی که به تعبیر رهبری منشأ تحول هستند دارد، اما کمتر به این مهم پرداخته شده است.

معاون اجتماعی زیارت و گردشگری استاندار قم با اشاره به ظرفیت بالای حوزوی و دانشگاهی در قم، بیان کرد: وجود بیش از ۴ هزار مؤسسه و مرکز تحقیقی و پژوهشی و ۳۰ دانشگاه در شهر قم، این شهر را به یک شهر علمی و دانشگاهی تبدیل کرده است. از سویی دیگر، حوزه‌های علمیه چشم و چراغ این شهر است و قم را با نام حوزه علمیه می‌شناسند و به جرأت می‌توان گفت تعداد دانشجویان از تعداد طلاب بیشتر است و طلاب در پژوهش علوم کاربردی و تجربی مشغول تحصیل هستند.

دکتر مقیمی با بیان اینکه مجموعه‌ای مانند جهاددانشگاهی به حوزه گردشگری علمی و تبادلات علمی و معرفی چهره‌های علمی در قم بپردازد، گفت: جهاددانشگاهی می تواند منشأ اثر در گردشگری علمی باشد؛ زیرا جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی، علمی و فرهنگی اقدامات قابل توجهی دارد باید در عرصه‌های فنی مهندسی ورود کند و عصای دست دستگاه‌های اجرایی و پژوهشی استان باشد.

کلید واژه ها: گردهمایی روسای واحد‌های سازمانی جهاد دانشگاهی در قم - ۱۴۰۲ معاون استاندار قم


نظر شما :