دانشجویان دختر دانشگاه قم لاک پشت های برنده را بهتر شناختند

۰۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۸:۲۰ کد : ۶۵۳۲۷ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۵۶
کارگاه انگیزشی لاک پشت ها برنده اند با تدریس آقای مجتبی پور عابد دوشنبه ۲۹ آبان ماه در خوابگاه کوثر دانشگاه قم برگزار شد.
دانشجویان دختر دانشگاه قم لاک پشت های برنده را بهتر شناختند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم مجتبی پورعابد در ابتدای این کارگاه گفت همه شما قصه لاک پشت و خرگوش را شنیده اید که مسابقه میدهند اما عجیب که خرگوش میبازد و لاک پشت برنده میشود اما علت چیست؟ خرگوش میگفت حریف کوچیکه برای من کاری نداره مسیر رو مثل کف دست بلدم و با این ذهنیت ها خوشگذرانی میکرد، اما لاک پشت با خودش میگفت حریف قدر است مسابقه سخت است و تلاشش را بیشتر کرد برنامه ریزی کرد، گام هایش را مشخص کرد.

وی به تفسیر بیشتر داستان پرداخت و گفت: لاک پشت کر است یعنی صدا ها را بسیار کمتر می شنود، صدای هر کسی را نمیشنود هر چیزی لازم باشد می شنود، به اخبار توجهی نمی کند. لاک پشت ها دوستان خوبی دارند روحیه می دهند، تقدیر می کنند راهکار می دهند ایده می دهند مثبت اندیش هستند.

پورعابد ادامه داد: لاک پشت های زیادی در اطراف شما هستند ضعیف تر کم مدرک تر جوان تر همینطور خرگوش های زیادی هم اطراف شما هستند میدانند و عمل نمیکنند کمال گرا هستند منتظر درست شدن شرایط هستند و بقیه را مقصر می‌دانند.

وی علت شکست در مسیر را تکرار نشدن زمان و نامنظم بودن در انجام فعالیت ها دانست و گفت: تفاوت لاک پشت ها و تنبل ها در این است که پیشفرض ذهنی تنبل این است که "نمیتوانم اما میخواهم" در حالی که لاک پشت ها آهسته و پیوسته به سمت مقصدشان حرکت می کنند.

پورعابد در آخر توانایی بالای افراد باهوش و توانمند را مورد توجه قرارداد و گفت: همانطور که خرگوش بعد از این که به خودش آمد توانست خودش را به لاک پشت برساند خرگوش های اطراف ما نیز می توانند با تمرکز بر کار جدید، فعالیت در تیم و رعایت زمان بندی و نظم در کارها خیلی سریع تر از لاک پشت ها به اهدافشان برسند.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی شعبه دانشگاه قم جهاد دانشگاهی شعبه دانشگاه قم سازمان دانشجویان کارگاه آموزشی


نظر شما :