هماهنگی نهادهای فعال در مهدویت ضروری است

۰۳ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۲ کد : ۶۳۹۶۳ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۵۷
دکتر مصطفی ملایی عضو شورای شهر قم، با حضور در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در دیدار با سرپرست این واحد به بیان موضوعاتی پیرامون مسائل فرهنگی استان پرداخت.
هماهنگی نهادهای فعال در مهدویت ضروری است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، دکتر حامد حیاتی سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این گفتگو اظهار داشت: در زمینه آشنایی با شخصیت‌ها و مفاخر شهر قم باید اقدام مناسبی انجام گیرد.

وی گفت: در نظر داریم طی مشورت با فعالان فرهنگی به ویژه فعالان موضوع مهدویت به نظام مسائلی در این خصوص دست پیدا کنیم و با تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره مهدویت در قم پیشبرد اهداف این جشنواره را با توجه به نیاز و ظرفیت هر استان پی‌گیری کنیم.

در ادامه علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم اظهار داشت: از هفته آینده افکار سنجی میان دانشجویان دانشگاه قم انجام می شود تا نگرششان نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مورد ارزیابی قرار گیرد که ۸۰ گویه در این زمینه بررسی می شود.

در ادامه مصطفی ملایی عضو شورای اسلامی شهر قم یکی از مهم‌ترین مشکلات در شهر قم را مشکل هویت عنوان کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از مردم مفاخر قم را نمی شناسند.

وی با تاکید بر این که هماهنگی نهادهای فعال در حوزه مهدویت ضروری است گفت: یکی از اقدامات مهم ما درگیر کردن ظرفیت کنشگران در کمیسیون های شورای شهر است، از افرادی که در موضوعات خاص فعالیت می کنند دعوت میکنیم تا نظرشان را با ما به اشتراک بگذارند. برای مثال اگر شما در حوزه مهدویت فعالیت دارید بررسی کنید که چه ارگان هایی چنین ظرفیتی دارند تا بتوانید با آن ها همکاری لازم را داشته باشید، این همکاری لازم است و تمام نهادهای فعال در موضوع مهدویت باید با هم همکاری کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: از مسائل مهم، قدرت نرم، تهدید نرم و جنگ نرم است که جنگ در زمان خصومت است و تهدید زمانی است که هنوز به مرحله خصومت نرسیده و قدرت نیز همان ظرفیت می باشد.

وی گفت: جنگ نرم همان روایتگری هنرمندانه‌ است که‌ اولویت می باشد، در جنگ سرد منطقه عملیات مهم است اما در جنگ نرم چنین نیست، در جنگ نرم منطقه عملیات کابل‌ها و امواج الکترومغناطیسی است.

عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود این است که فعالیت های نمایشی انجام می شود و فعالیت های زیربنایی مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبلیغ افزود: صنایع فرهنگی باید بر روی مساله تبلیغ توجه بسیاری داشته باشند.

ملایی بیان کرد: لازم است در اندیشکده جنگ نرم جلسه‌ای برگزار شود و با روش‌های مبارزه با جنگ‌ نرم آشنایی لازم صورت پذیرد، همچنین در زمینه گرامیداشت شهدای راه مبارزه با اسرائیل خلا هایی وجود دارد.

کلید واژه ها: دکتر مصطفی ملایی


نظر شما :