دانشجویان دانشگاه قم هنر شاد زیستن آموختند

۱۲ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۶ کد : ۶۳۰۰۷ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۳۲
کارگاه آموزشی هنر شاد زیستن و لذت بردن از زندگی در دوشنبه دهم مهر ماه با تدریس استاد روانشناس انسیه طلیقی در سالن یاس دانشگاه قم برگزار شد.
دانشجویان دانشگاه قم هنر شاد زیستن آموختند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، انسیه طلیقی در این کارگاه آموزشی که با هدف تبیین اهمیت و نقش شاد زیستن در اعتماد به نفس و موفقیت های دانشجویان برگزار شد، به رازهای شاد زیستن، راهکارهای شاد بودن و بررسی جایگاه شادی در زندگی اشاره کرد و گفت: احساس شادابی و نشاط در هر جامعه، گرایش و آمادگی شهروندان را برای خدمت و تلاش بیشتر در جهت دستیابی به رفاه و توسعه همه جانبه فراهم می کند.

وی افزود: شادمانی یکی از احساسات ریشه ای مثبت است که نقش تعیین کننده ای در تأمین سلامت فرد و جامعه دارد. شادمانی همواره با خرسندی، خوشبینی و امید و اعتماد همراه است از این رو می‌تواند نقشی مهم و سرعت دهنده در فرایند توسعه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: شادابی و نشاط، امری است که میان دغدغه های زندگی امروزی گم شده و به فراموشی سپرده شده است از این رو باید برای ایجاد و گسترش شادابی و فضاهای نشاط آور در افراد و جامعه تلاش کرد.

وی افزود: باید به توانایی‌های نهفته خود اعتماد داشته باشیم زیرا بدون اعتماد و اطمینان واقعی و خالصانه به قدرت درونی خود، نمی‌توان از زندگی شاد و موفقیت آمیزی برخوردار بود.

طلیقی در ادامه گفت: در راستای تقویت اعتماد به نفس باید به خدا توکل کرد و خود را باور داشت و از انجام کارهایی که به عذر خواهی منجر شود دوری کرد.

وی افزود: نباید خود را با دیگران مقایسه کنیم، باید با افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند ارتباط داشته باشیم و از دوستان بد فاصله بگیریم و همواره شکر گذار نعمت های الهی باشیم.

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی دانشگاه قم سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه دانشگاه قم


نظر شما :