معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم:

امر به معروف یک راهبرد پیروزی در جنگ شناختی است

۰۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۴ کد : ۶۰۲۸۳ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۴۱۶
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر در کنار هم تشکیل‌دهنده یک راهبرد اجتماعی برای پیروزی در جنگ شناختی است؛ امر به معروف فرهنگ‌سازی و نهی از منکر پدافند فرهنگی است.
امر به معروف یک راهبرد پیروزی در جنگ شناختی است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، علی حسینی اظهار کرد: با توجه به فلسفه خلقت انسان که طبق بیان قرآن کریم عبودیت و بندگی است و از طرفی وجه تمایز انسان با سایر موجودات به ناطق و عاقل بودن انسان و حرکت او به سوی کمال است، اهمیت و جایگاه این دو فریضه الهی، یعنی امر به معروف و نهی از منکر بیشتر تبیین و روشن می‌شود.

وی ادامه داد: در جنگ شناختی و معرفتی، ارزش‌های فرهنگی به‌مثابه اجزای قدرت نرم هستند که بهره‌گیری از آن‌ها می‌تواند جامعه را از آسیب‌های جنگ محفوظ و گسترش فرهنگ اسلامی را تضمین کند که در این بین امر به معروف و نهی از منکر دو ارزش اصلی و اساسی است.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر جهاد دانشگاهی استان قم افزود: امر به معروف و نهی از منکر در کنار هم تشکیل‌دهنده یک راهبرد اجتماعی برای پیروزی در جنگ شناختی است؛ امر به معروف فرهنگ‌سازی و نهی از منکر پدافند فرهنگی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم با بیان اینکه محرم و صفر فرصت مناسبی جهت ترویج امر به معروف است، گفت: هیئت‌های مذهبی هر کدام یکی از معروفات کربلا را در هیئت‌های خود برای جوانان بیان کنند.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) یکی از اهداف اصلی قیام خویش را در این جمله کوتاه، «اَللّهُمَّ إِنِّی اُحِبُّ الْمَعْرُوفَ وَ اُنْکِرُ الْمُنْکِرَ» آن هم در کنار مرقد پاک جد بزرگوارش در مقدس‌ترین مکان‌ها بیان کرد و آن را به سینه تاریخ سپرد.

حسینی اظهار کرد: هر کس در هر جایگاهی که در نظام اسلامی در حال فعالیت است باید نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر احساس وظیفه و تکلیف داشته باشد، چراکه بی‌‌تفاوتی نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر مصداق کوتاهی در اجرای وظایف عمومی و اجتماعی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به رسالت اصحاب رسانه در فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: ما و شما باید در تمام سال و به‌ویژه در این هفته، بسیج شویم تا برای احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، قدمی برداریم؛ زیرا به فرمایش امام محمدباقر(ع)، همه واجبات همچون نماز و روزه در سایه امر به معروف و نهی از منکر اقامه خواهد شد.

وی همچنین ابلاغ دستورالعمل مربوط به لزوم رعایت حجاب و عفاف در سطح جامعه را بسیار ارزشمند برشمرد و یادآور شد: دستگاه‌های فرهنگی باید فضای لازم را برای حضور مردم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فراهم و برنامه‌ها و فعالیت‌ها را با مشارکت مردم اجرا کنند.

کلید واژه ها: علی حسینی امر به معروف و نهی از منکر


نظر شما :