نماینده کانون های دانشجویی جهاد دانشگاهی قم:

جهاددانشگاهی می تواند در دستیابی سمن ها به اهدافشان نقش‌آفرین باشد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۷ کد : ۵۲۴۲ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۷۴۴
نماینده کانون های دانشجویی جهاد دانشگاهی قم گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان بازوی دستگاههای اجرایی جایگاهی مهم در دستیابی سمن ها و نهادهای مردمی به اهداف دارد.
جهاددانشگاهی می تواند در دستیابی سمن ها به اهدافشان نقش‌آفرین باشد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، مهتاب ابرقویی ظهر روز دوشنبه 15 بهمن ماه در نشست استاندار و تشکل های مردم نهاد استان قم در تالار امام جواد(ع) عنوان کرد: جهاد دانشگاهی رسالت مهمی در انجام کارهای بر زمین مانده و عقب مانده در عرصه های مختلف دارد.

نماینده کانون های دانشجویی جهاد دانشگاهی قم افزود: همچنین نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی به عنوان بازوی دستگاههای اجرایی جایگاهی مهم در اهداف سمن ها و نهادهای مردمی دارد.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در رابطه با انجام فعالیت های مختلف بدون توقع و منتی در میدان بوده است و با کادری متخصص و توانا به فعالیت پرداخته است.

ابرقویی بیان کرد: با این وجود جهاد دانشگاهی در هر عرصه ای که می خواهد ورود کند با این که در آن بخش حامیان زیادی وجود ندارد اما همه متوقع هستند و گاهی اجازه فعالیت نمی دهند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بخش های مهم در جهاد دانشگاهی، مرکز درمان ناباروی در قم است که فعالیت های بی نظیری دارد و در برخی از سطوح بهتر از ظرفیت های کشور عمل کرده است.

نماینده کانون های دانشجویی جهاد دانشگاهی قم عنوان کرد: این مجموعه با کادری پویا و متخصص به وظایف خود عمل می کند اما گاهی در حیطه فعالیت های این مرکز دخالت هایی انجام می شود و امکان فعالیت صحیح را به آن نمی دهد.

وی گفت: در هر بحثی که جهاد دانشگاهی به آن ورود پیدا می کند تا گوشه ای از کار را بگیرد برخی از دستگاهها و نهادها مدعی می شوند گویا تصور می شود منافع آن ها در خطر است.

ابرقویی در ادامه تصریح کرد: به عنوان یک فعال دانشجویی یکی از مشکلات جدی را وجود برخی نگاههای امنیتی بر دانشگاه می دانم.

وی اظهار کرد: چنین نگاهی نمی تواند به خواسته حقوق شهروندی پاسخ دهد هر چند در ماده حقوق شهروندی نیز در توجه به حقوق برابر زن و مرد ضعیف عمل شده است.

نماینده کانون های دانشجویی جهاد دانشگاهی قم بیان کرد: در گذشته چنین تجربه ای وجود داشت که برای رشد و توسعه سیاسی جامعه مدنی باید تشکل های مردم نهاد و تشکل های سیاسی آزادانه فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید بدون نگاه بسته و امینتی و یا نگاه سلیقه ای که مخالف رای ملت است و با هویت و رسالت دانشجویی برخورد می کند به فعالیت بپردازیم.

ابرقویی عنوان کرد: مشکل دیگر در مسیرخبرگزاری ها به ویژه ایسنا که دانشجویی و مستقل است سانسور برخی از اخبار است اگر واقعیات را نگوئیم بدین معنا نیست که واقعیت وجود ندارد .

وی تصریح کرد: در شهر ما کارتن خوابی و کودک کار و فقر و حقوق پایمال شده زنان و کودکان و طلاق وجود دارد اما چون رسانه ها حرفی نمی زنند تصور می شود وجود ندارد .

کلید واژه ها: کانون های دانشجویی استانداری قم کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی


نظر شما :