معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم خبر داد:

گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی جهاد دانشگاهی استان قم موافقت قطعی گرفت

۱۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۶ کد : ۴۵۴۶۳ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۶۶۱
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم از صدور موافقت قطعی گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی مزانشیمی این واحد خبر داد.
گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی جهاد دانشگاهی استان قم موافقت قطعی گرفت

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم لیلا ناصرپور با اشاره به فعالیت‌های گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی مزانشیمی گفت: طرح‌های شاخص این گروه پژوهشی فعلا در مرحله پری کلینیکال (پیش از مرحله آزمایش بالینی) هستند و ورود و گذراندن مرحله کلینیکال یا بالینی هدف اصلی طرح‌های پژوهشی این گروه است.

وی افزود: مبحث سلول‌های بنیادی نه فقط در استان قم و کشور ایران بلکه در جهان از اهمیت بسزایی برخوردار است بطوری که پژوهشگران این حوزه مدعی هستند سلول درمانی جایگزین روش‌های رایج درمانی از جمله اعمال جراحی و حتی پیوند عضو خواهد شد.

ناصرپور خاطرنشان کرد: هرچند تا این مرحله از پیشرفت علوم مربوط به سلول‌های بنیادی فاصله زیادی داریم اما تحقیقات در این زمینه به سرعت در حال انجام است و گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی مزانشیمی جهاد دانشگاهی استان قم نیز از این قافله دور نمانده و طرح‌های مختلفی در حوزه درمان ناباروری و سایر بیماری‌ها در دست اقدام دارد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم به برخی طرح‌های پژوهشی گروه سلول‌های بنیادی اشاره کرد و گفت: طرح هایی در خصوص درمان بیماری استوآرتریت یا آرتروز یا ساییدگی مفصل، آزواسپرمی یا اسپرم صفر و تمایز تخمک و طرح‌های مختلفی که در گروه سلول‌های بنیادی کار شده و به طور کلی این طرح‌ها در مرحله ای قرار دارد که قابلیت انجام در فاز کلینیکال را دارند که به امید خدا هر زمان که زمینه ادامه آن در استان فراهم شود به این سمت هم خواهیم رفت.

وی با اشاره به تشکیلات معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی گفت: گروه سلول‌های بنیادی مزانشیمی در حال حاضر دو عضو هیئت علمی دائمی دارد، دو نفر بصورت پاره وقت در گروه حضور دارند و بقیه افراد بصورت کارشناس در گروه فعالیت دارند و گروه را همراهی می‌کنند.

ناصرپور ادامه داد: گروه دیگر ما گروه بیولوژی تولید مثل است که موافقت اصولی دارد و تا سه سال آینده باید بتواند موافقت قطعی خودش را دریافت کند و هدف از ایجاد این گروه‌های پژوهشی ایجاد یک هسته تحقیقاتی در زمینه بیماری‌های مختلف به ویژه درمان ناباروری است که انشاءالله بتوانیم به روش‌ها و شیوه‌هایی برسیم که مسیر را برای درمان ناباروری و سایر بیماری‌ها تسهیل کند.

کلید واژه ها: گروه پژوهشی سلول های بنیادی مزانشیم معاونت پژوهشی لیلا ناصرپور


نظر شما :