دانشجویان قمی با اهمیت باورهای مذهبی در ازدواج آشنا شدند

۱۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۸ کد : ۳۷۵۵۵ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۸۱۵
وبینار آموزشی اهمیت و تاثیر باور‌های مذهبی در ازدواج و روابط همسران روز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه با تدرس حجت الاسلام والمسلمین رحمان ضرابی زاده با همکاری دانشگاه قم ویژه دانشجویان برگزار شد.
دانشجویان قمی با اهمیت باورهای مذهبی در ازدواج آشنا شدند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم ضرابی زاده در ابتدای جلسه با بیان این که انتخاب همسر ایده آل کار سختی است گفت: از طرفی انتخاب همسری از جنس و عقیده خود اهمیت کار را دو چندان می‌کند. باورها و عقاید در رفتار و اخلاق و نوع زندگی هر فرد تاثیر مستقیمی در زندگی موفق دارد. بهتر است هر زن و مرد برای زندگی خود همسری از جنس خودشان انتخاب کنند.

وی ادامه داد: ناهماهنگی‌های فرهنگی چه از نظر مذهب و چه باور و چه اعتقاد، ضربه محکمی بر پیکره زندگی زوجین خواهد زد، چنانکه دادگاه‌ها هر روز شاهد اختلافات و دعواهای خانوادگی هستند که منشا آن همین ناهماهنگی‌های اخلاقی است، عده‌ای هم از ترس طلاق مجبور به ادامه زندگی می‌شوند.

رحمان ضرابی زاده گفت: هماهنگی‌های فرهنگی و باورهای مذهبی نه تنها در آرامش و خوشبختی زوجین تاثیر مسقیمی دارد، بلکه در تربیت فرزندان نیز بسیار مهم است. این موضوع باعث می‌شود در سبک و نوع زندگی فرزند خود همواره به تفاهم برسیم، اینکه فرزندمان باید چگونه زندگی کند. در جمع چه رفتاری داشته باشد، چگونه صحبت کند و چگونه بخندد، در مشکلات چه عکس العملی داشته باشد و این که چه دوستانی را انتخاب کند، مسائلی است که نیاز به تفاهم اخلاقی میان پدر و مادر دارد. جنس این تفاهمات همان باورها و اعتقادات است، این کودک در انتها هدف را می‌شناسد و دچار دوگانگی شخصیت نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: هیچ دو انسانی شبیه هم نیستند و قطعا هر انسانی با دیگری تفاوت‌های اخلاقی زیادی دارد. متاسفانه دختران انتخاب می‌شوند و پسران انتخاب می‌کنند. به همین دلیل انتخاب‌های دختران محدود است. به دختران عزیز توصیه می‌کنیم که تاثیر باورها و اعتقادات را در ازدواج جدی بگیرند. اگر پسری از لحاظ مسائل اخلاقی و مذهبی با شما سازگار است و می‌تواند یک زندگی آرام و ساده را برای شما بسازد. بهتر است دست از زیاده طلبی بردارید. مسائل مادی ممکن است با کار و تلاش زیاد حل شود اما اخلاق و باور و اعتقاد هرگز عوض نخواهد شد. هر کس بگوید عوض شده مطمئن باشید در باطن اینگونه نخواهد بود.

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان دانشگاه قم جهاددانشگاهی شعبه دانشگاه قم


نظر شما :