/جهاد دانشگاهی نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/

بانک سلولی جهاد دانشگاهی قم فعال شد

۲۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۸ کد : ۳۳۴۹۶ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۸۰۲
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در آستانه چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: با فعال شدن بانک سلولی جهاد دانشگاهی استان قم پژوهشگران قمی می توانند لاین های مختلف سلول‌های بنیادی مزانشیمی را از از این بانک سلولی دریافت کنند.
بانک سلولی جهاد دانشگاهی قم فعال شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم لیلا ناصرپور بیان کرد: با توجه به نیاز پژوهشگران و دانشجویان فعال در حوزه‌های زیست شناسی به لاین های مختلف سلولی و با توجه به نبود بانک سلولی در استان قم، گروه پژوهشی سلول های بنیادی مزانشیمی جهاد دانشگاهی استان قم اولین بانک سلولی استان را در زمستان 1399 راه اندازی کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سلول­‌های بنیادی مزانشیمی از منابع مختلف از قبیل بافت چربی، مغز استخوان، خون قاعدگی و... و همچنین چندین رده سلول های سرطانی و سلول های بنیادی هماتوپوئتیک و ... در این بانک که تنها بانک سلولی استان است، موجود و قابل ارائه به متقاضیان است.

ناصرپور گفت: افزایش تنوع رده های سلولی و برآوردن هر چه بیشتر نیازهای پژوهشگران و دانشجویان علاقه مند از جمله برنامه های معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی در سال جاری است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم خاطرنشان کرد: دانشجویان و پژوهشگرانی که تمایل به استفاده از محصولات این بانک سلولی داشته باشند می توانند با مراجعه به وبسایت جهاد دانشگاهی واحد استان قم و مشاهده فهرست سلول های موجود در این بانک سلولی رده سلولی دلخواه خود را به همراه مشخصات فردی و مقدار درخواست از طریق ارسال رایانامه (ایمیل) به نشانی Res.qm@acecr.ac.ir به اطلاع کارشناسان پژوهشی جهاد دانشگاهی برسانند و پاسخ را از همین طریق دریافت کنند.

وی همچنین گفت: شماره های 31621 (داخلی 115) و شماره 32700158 جهت هماهنگی‌های بیشتر، پاسخگوی دانشجویان و پژوهشگران است.

 

فهرست سلول های بانک سلولی جهاد دانشگاهی

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی


نظر شما :