یک تجارت موفق نیازمندیک تیم متخصص است

۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۰ کد : ۲۲۹۰۱ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۶۰
پنجمین کافه محفل با موضوع طراحی پلتفرم و استراتژی های ورود به بازار صبح ظهر روز پنجشنبه ۲۷ شهریور ماه با حضور جمعی از دانشجویان در مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی واحد استان قم برگزار شد.
یک تجارت موفق نیازمندیک تیم متخصص است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم محمد ابراهیم دهدشتی به عنوان کارشناس موضوع در این محفل گفت: مهم ترین رکن اساسی در راه اندازی یک ایده مهیا ساختن یک تیم حرفه ای است؛ زیرا در یک تجارت موفق رهبر، نقش و وظیفه افراد باید به درستی تعریف شود تا افراد بر اساس تخصص خود اظهار نظر کنند.

این کارشناس تجارت الکترونیک با بیان اینکه تجارت بر سه نوع بوده و سخت ترین نوع تجارت پلتفرم ها هستند، عنوان کرد: در این نوع کسب و کارصاحب تجارت شخصا درگیر ارائه خدمت نم‍ی‌شود و فعالیتی دلال گونه دارد.

وی ادامه داد: اولین پلتفرم ها در دنیا بنگاه ها ی املاک هستند و نمونه  بارز پلتفرم در ایران اسنپ است که واسطه ی بین مشتری و ارائه دهنده خدمت است.

وی با اشاره بر اینکه دسته دوم تجارت های مبتنی برسرویس هستند، اظهار کرد: دراین نوع تجارت، صاحب بیزنس شخصا درگیر ارائه خدمت است واز مزایای این نوع  تجارت کم هزینه و زود بازده بودن آن است و از بزرگترین معایب آن می‌توان به وابستگی به مکان و عدم قابلیت گسترش فراوان اشاره کرد.

وی در بیان نوع سوم تجارت عنوان کرد: این نوع تجارت مبتنی بر پروداکت هستند و به نوعی اختراع یک محصول یا خدمت به شمار می‌آیند و از مشکلات عمده این نوع تجارت کسب مجوز های لازم وعدم پذیرش محصول جدید توسط بازار و مردم است.

دهدشتی با اشاره بر اینکه هر ایده ی تجاری را می‌توان بر هر سه نوع تجارت بنیان کرد، اظهار کرد: برای ایده پردازی بیش از 150 تکنیک خلاقیت وجود داردکه هر کدام از این ایده ها مراحل مختلف دارند.
وی با بیان این که هر شخصی اجازه اظهار نظر درباره ایده را ندارد، گفت: برای راه اندازی و اعتبار سنجی  یک ایده بهترین روش پرسش های فرضی از گیرنده خدمت است و برای یک تجارت موفق نباید عرف و نگاه جامعه توجه کرد.

وی باتاکید بر این که رکن اساسی در راه اندازی  یک ایده مهیا ساختن یک تیم حرفه ای است، افزود: در یک تجارت موفق رهبر، نقش و وظیفه افراد باید به درستی تعریف شود تا افراد بر اساس تخصص خود اظهار نظر کنند.

وی  با اشاره بر اینکه دیزاینر (طراح)، مارکتینگ (بازار فروش) و مدیر از مهم‌ترین اعضای  یک تیم هستند، ادامه داد: برای راه اندازی یک استارت‌آپ موفق یک تیم از تخصص‌های متفاوت نیاز است.

دهدشتی خاطر نشان کرد: دومین نکته مهم در یک تجارت موفق فرا گرفتن ادبیات یک سرمایه‌گذار است زیرا ادبیات و نگاه یک سرمایه‌گذار به  تجارت متفاوت از سایر اعضای جامعه است.

کلیدواژه‌ها: کافه محفل


نظر شما :