مراجعه ۳۰۰۰ زوج به مرکز بین المللی درمان ناباروری رویا در سال

۱۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۴ کد : ۱۲۰۰۶ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۶۰۰
نویسنده خبر: علی شریعتی
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: بطور متوسط هر ماه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ و هر سال بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ پرونده در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری رویا تشکیل می‌شود.
مراجعه ۳۰۰۰ زوج به مرکز بین المللی درمان ناباروری رویا در سال

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم لیلا ناصرپور بیان کرد: از این تعداد پرونده، حدود 40 درصد افرادی هستند که خارج از استان قم زندگی می‌کنند و حدود 10درصد بیماران از خارج از کشور برای درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند، افرادی از کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، کشورهای مستقل شده از شوروی سابق بیشترین مراجعه کنندگان خارجی این مرکز را شامل می‌شوند، البته ما بیمارانی از کشورهای اروپایی مانند آلمان و کانادا هم داشته‌ایم.

وی یکی از دلایل تمایل افراد برای سفر به ایران و انجام مراحل درمان ناباروری در مرکز فوق تخصصی رویا را موفقیت‌های این مرکز و هزینه کم درمان در ایران نسبت به دیگر کشورها دانست.

ناصر پور ادامه داد: این مرکز در واقع یک مرکز فوق تخصصی درمان باروری بین المللی است و خدماتش شامل تمام خدماتی می‌شود که در دیگر مراکز درمان ناباروری در سطح جهان ارائه می‌شود، در این مرکز از بهترین، پیشرفته‌ترین و به روزترین دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: این مرکز از دو قسمت کلینیک زنان و کلینیک مردان تشکیل شده است، چرا که در روند درمان نازایی زوجین باید با هم تحت درمان قرار بگیرند؛ در کلینیک زنان عمل‌های تخصصی درمان ناباروری انجام می‌شود، علاوه بر آن، خدمت جدیدی که امسال به این بخش اضافه شده، تشخیص سلامت جنین قبل از لانه گزینی است.

وی با اشاره به شیوع مشکلات ژنتیکی در برخی خانواده ها گفت: بسیاری از افرادی که به این مرکز مراجعه می‌کنند فرزندانی دارند که از مشکلات ژنتیکی رنج می برند، استفاده از این روش بارداری بیرون از رحم با استفاده از تکنیک PGD می‌تواند برای این افراد مفید باشد، البته برای تعیین جنسیت هم می‌توان از این روش استفاه کرد، به عنوان مثال فرزندان همجنس در یک خانواده دچار مشکل ژنتیکی هستند و اگر فرزندی با جنس متفاوت از قبلی ها داشته باشند این مشکل رفع می‌شود، این خانواده‌ها هم می‌توانند از این تکنیک استفاده کنند.

ناصرپور افزود: در کلینیک مردان هم یک پزشک اورولوژ حضور دارد که بیماران آقا را درمان می‌کند و عمل‌های تخصصی را برای آقایان انجام می‌دهد.

وی به آمار پرونده های موفق مرکز درمان ناباروری رویا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: آمار بسیار خوب پرونده‌های موفقیت‌آمیز این مرکز، نقطه امید ما و شاید عامل جذب افراد برای انجام مراحل درمان به این مرکز است، میانگین جهانی موفقیت در درمان ناباروری بین 20 تا 30درصد در ماه است در حالیکه در بعضی ماه‌های سال جدید موفقیت این مرکز 60 تا 70 درصد نیز بوده است، همچنین به طور میانگین در سال بیش از 45 درصد پرونده موفق داریم، که باز هم این آمار سالانه از میانگین جهانی بالاتر است.

وی ادامه داد: به طور معمول از هر دو نفری که در این مرکز پرونده تشکیل داده، یک نفر باردار شده و این آمار بسیار خوبی است، در مراکز درمان ناباروری جابه جا کردن یک درصد هم کار سختی است، یعنی به عنوان مثال مرکزی که بخواهد آمار خود را از 35درصد به 36درصد برساند، نیازمند اراده و همت بزرگی است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم خاطرنشان کرد: مرکز درمان ناباروری رویا یکی از کامل‌ترین و تخصصی‌ترین مراکز کشور است و هیچ فرآیند یا تجهیزاتی در دنیا وجود ندارد که در این مرکز نباشد، یعنی هیچ خدمت درمان ناباروری نیست که در این مرکز ارائه نشود.

کلید واژه ها: مرکز درمان ناباروری


نظر شما :