رئیس جهاددانشگاهی استان قم:

تبلیغات فرهنگی را نباید نقطه مقابل تبلیغات تجاری قرار دهیم

۰۳ مهر ۱۳۹۸ | ۲۱:۱۹ کد : ۱۱۶۶۱ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۳۲۱
نویسنده خبر: علی شریعتی
رئیس جهاد دانشگاهی استان قم گفت: تبلیغات فرهنگی را نباید لزوما نقطه مقابل تبلیغات تجاری قرار دهیم.
تبلیغات فرهنگی را نباید نقطه مقابل تبلیغات تجاری قرار دهیم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، دکتر محمد حیدری شامگاه چهارشنبه سوم خرداد ماه در یک‌صد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگی عمومی قم عنوان کرد: تبلیغات ابزار مهمی است که می‌توان از آن برای فرهنگ‌سازی نیز استفاده کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم افزود: تبلیغات فرهنگی را نباید لزوما نقطه مقابل تبلیغات تجاری قرار دهیم، ما در قالب تبلیغات تجاری می‌توانیم یک محصول فرهنگی را نیز معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: تابلوهایی با پیام‌های فرهنگی نیز می‌تواند منجر به درآمدزایی شود؛ به شرط اینکه بر اساس نیاز جامعه برنامه‌ریزی کنیم و به تولید محتوا بپردازیم.

حیدری خاطرنشان کرد: اگر امور و خدمات فرهنگی را با محتوای مناسب و اثرگذار تبلیغ کنیم، هم مشکلات را حل می‌کنیم و هم به درآمدزایی دست پیدا می‌کنیم، در واقع تبلیغات فرهنگی نیز می‌تواند منتهی به درآمدزایی شود.

وی گفت: گاهی یک محصول فرهنگی مانند کتاب خوب می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی در جامعه داشته باشد و منجر به فرهنگ‌سازی و هم موجب درآمدزایی شود و این‌ها با هم منافاتی ندارد.

عضو هیات اندیشه‌ورز استان قم بیان کرد: یکی از مسائل مهم، گردشگری سلامت و زیارت است، می‌توان از لحاظ محتوایی در این خصوص کاری کنیم که شان قم حفظ شود و از طرفی جاذبه‌ها را معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: جامعه با معضلات زیادی مواجه است که با فعالیت‌های فرهنگی می‌توان بخش زیادی از این آسیب‌ها را حل کرد. یکی از معضلات جدی در کشور که از نظر فرهنگی نیز اثرگذار است، کاهش جمعیت است، این مساله کشور را به سمت سالمندی پیش می‌برد.

وی بیان کرد: این یک موضوع مهم و اساسی است و ما از آن به عنوان کار فرهنگی غافل شدیم، ما خانواده‌هایی را داریم که فاقد فرزند هستند، جهاد دانشگاهی با توجه به رسالتی که در درمان ناباروری دارد، می‌تواند افزایش جمعیت با شیوه‌های علمی را در تابلوهای تجاری ورودی‌ها شهر تبلیغ کند.

وی گفت: ما باید رسالت فرهنگی خود را به خوبی انجام دهیم، البته این رسالت فرهنگی، آثار و برکات زیادی دارد، ما می‌توانیم محتوا را توسعه دهیم همچنین این روش گردش مالی خوبی دارد و مسائل و دغدغه‌های کشور را حل می‌کند.

کلید واژه ها: شورای فرهنگ عمومی


نظر شما :