جشنواره تعاون در استان قم برگزار می شود

۱۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۲ کد : ۵۵۵۵۴ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۹۲۸
مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان جهاد دانشگاهی شعبه استان قم از برگزاری جشنواره تعاون با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان قم خبر داد.
جشنواره تعاون در استان قم برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، یاسر شریفی بامعرفی جشنواره تعاون گفت: فرهنگ تعاون مانند هر مقوله دیگری، به آداب، سنت ها و شیوه آن موضوع مربوط است. اینکه انسانها در رفتار، سنن اجتماعی و اقتصادی خود به اقدامات و رفتارهایی برسند که شیوه جمعی کارکردن و به نفع جمع اندیشیدن را همواره مد نظر داشته داشته باشند، التزام به فرهنگ تعاون است.
از طرفی چون جا گرفتن و جا انداختن یک فرهنگ امری دفعی و مقطعی نیست؛ خود به زیباترین شیوه ها برای ماندگاری نیازمند است.
کشور عزیزمان ایران با داشتن بیش از 160هزار تعاونی و تحت پوشش قرارگرفتن بیش از 20 میلیون نفراز جمعیت ،در زمره کشورهایی است که تعاون را نه در شعار بلکه در عرصه عمل نیز به اثبات رسانده است. در چند سال اخیر فعالیت گسترده ای با هدف اشاعه فرهنگ تعاون و ترویج آن در میان پژوهشگران، اندیشمندان، هنرمندان و آحاد جامعه آغاز کرده است.
لذا این جشنواره با استفاده از فضای هنری و ادبی و ایده پردازی سعی دارد تا بای ایجاد فضای مناسب و جریان سازی در حوزه تعاون با استفاده از بخش های هنری و ادبی و ایده پردازی بتواند در راه ترویج فرهنگ تعاون گام بلندی بر دارد.

این جشنواره به صورت استانی برگزار می گردد و در آن، جامعه مرتبط با بخش تعاون استان به عنوان مشارکت کنندگان جشنواره هستند و در 5 بخش شعر، عکس، داستان کوتاه، دلنوشته، ایده پردازی و خلاقیت برگزار می گردد.

موضوعات جشنواره تعاون شامل ترویج فرهنگ تعاون، زنان، اقتصاد روستایی و تعاون،  تربیت تعاون بنیان، تعاون و تعاونی ها در سنت ایرانی، تعاون و محرومیت زدایی، تعاون و کارآفرینی و تعاون، جامعه و اقتصاد جمعی است و در بخش های عکس، شعر، دلنوشته، ایده پردازی و خلاقیت برگزار می شود.

علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا یکم اردیبهشت ماه 1402 با مراجعه به وبسایت satfa.jd-qom.ac.ir به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

گفتنی است به نفرات برتر هریک از بخشهای جشنواره مبلغ ده میلیون ریال جایزه نقدی تقدیم خواهد شد.


لینک ارسال مستقیم اثر:        http://maneshqom.acecr.ac.ir/fa/page/7864

جوایز: نفرات برتر هر بخش مبلغ 10،000،000 ریال جایزه نقدی اعطا می گردد.

آدرس دبیرخانه جشنواره: دورشهر، نبش کوچه 20 ، مرکز نوآوری جهاددانشگاهی قم

تلفن دبیرخانه جشنواره: 02537748632

کلید واژه ها: جشنواره تعاون جشنواره


نظر شما :