همایش اقتصاد مقاومتی در دانشگاه قم برگزار شد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۰ کد : ۹۴۰ فرهنگی
تعداد بازدید:۸۳۱
همایش "اقتصاد مقاومتی ،چالش ها ظرفیت ها و مسیر پیش رو" در راستای سلسله نشست های جشنواره کالای ایرانی، گامی به سوی بالندگی، با محوریت "نقش دانشجو در تولید ملی" با سخنرانی مهندس ابدالی مدرس ،پژوهشگر و مولف کتاب دراین حوزه، روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در تالار آمفی تئاتر شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار شد.
همایش اقتصاد مقاومتی در دانشگاه قم برگزار شد
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم در این همایش ظرفیت های استان و دانشگاه برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت. 
 
از جمله عناوین برنامه های اجرا شده در این همایش می توان به ظرفیت ها چالش ها و مسیر پیش رو در اقتصاد مقاومتی، بررسی اقتصاد مقاومتی در جامعه غرب بخصوص آمریکا، بررسی نقش دانشجویان در تولید ملی، پرسش و پاسخ دانشجویان، آیین رو نمایی از کتاب "اقتصاد مقاومتی تفسیر جهاد کبیر" از نشر جهاد دانشگاهی استان قم، تجلیل و اهدای کتاب به دانشجویان شرکت کننده در گفت و گو اشاره کرد.
 
گفتنی است در این همایش به تعریف درست اقتصاد مقاومتی پرداخته شد، سوء تعبیر هایی که در سال های گذشته به اشتباه در اذهان عمومی شکل گرفته بود مورد بررسی قرار گرفت و از سه عامل "ظرفیت های داخلی، شتاب اقتصادی مورد نیاز کشور و بروز رسانی سیستم اقتصادی در مقابل تهدیدهای جدید بین المللی" به عنوان دلایل ضروریت اقتصاد مقاومتی یاد شد.
 
در ادامه مطالبه گری و گفتمان سازی مهمترین وظیفه دانشجو در حمایت از تولید ملی معرفی شد.
 
در پایان این همایش تشکیل کارگروه دانشجویی پرورش مدرس در حوزه اقتصاد مقاومتی و ایجاد ارتباط علمی و عملیاتی بین فعالان حوزه صنعت و اساتید دانشگاه جهت برگزاری نشست های مشترک در حوزه اقتصاد مقاومتی از سوی دانشجویان مطالبه شد و در دستور کار قرار گرفت.
 
لازم به ذکر است معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی به تمامی شرکت کنندگان این همایش گواهی حضور اعطا خواهد کرد.
 

نظر شما :