نشست تخصصی زیست کودکان در آپارتمان در قم برگزار شد.

۰۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۳ کد : ۸۱۱۹ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۴۵
نشست زیست کودکان در آپارتمان با حضور اساتید معماری، روانشناسی و شهرسازی در دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با اشاره به موضوع سهم کودکان در معماری فضای برگزار شد.
نشست تخصصی زیست کودکان در آپارتمان در قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، سیده شبنم فاطمی سرپرست مرکز تخصصی معماری و شهرسازی جهاد دانشگاهی واحد استان قم عنوان کرد: کودکان سهم مهمی از زندگی ما دارند، اما در زندگی آپارتمانی، سهم مهمی برای آنها و شیطنت ها و بازی هایشان در نظر نگرفته ایم. در ارتباط با کودکان، هم می توان از منظر کالبدی به ماجرا نگاه کرد، هم اجتماعی. حتی اگر فضا هم برای بازی کودکان ایجاد شود، ولی به علت گسترش خانواده های با یک یا دو فرزند، عملا در یک محله گروه های دوستی و هم بازی شکل نمی گیرد. یعنی کودکان نیاز به بازی با هم سن و سال دارند. خب این مساله تامین نمی شود.

فاطمی با بیان این که مساله مهم در مورد زیست کودکان، به جامعه شناسی بر می گردد گفت: آپارتمان جواب هایی که به رشد کودکان می دهد محدود است و کودک برای بازی کردن نیاز به وسعت فضا دارد. 
وی اظهار کرد: جدا از بازی کردن، چند مساله دیگر در زیست کودک در آپارتمان اهمیت دارد. نور، رنگ و فضای سبز. این ها را می توان حتی در آپارتمان هم ایجاد کرد.

مدیر مرکز تخصصی معماری و شهرسازی جهاد دانشگاهی قم عنوان کرد: بعد اقتصادی معماری، تاثیر زیادی در این روند دارد و باید با دانش های مختلف از جمله مهندسی، معماری، روانشناسی و جامعه شناسی و شهرسازی بتوان سهم کودک در خانه و آپارتمان نشینی را به خوبی تعریف کرد.


 

کلید واژه ها: خدمات تخصصی معماری و شهرسازی نشست تخصصی


نظر شما :