کارگاه آشنایی با قوانین و مقررات ثبت شرکت ها و الزامات آن برگزار شد
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، به همت سازمان دانشجویان شعبه قم کارگاه آشنایی با قوانین و مقررات ثبت شرکت ها و الزامات آن در روز چهارشنبه 18مهر ماه با همکاری انجمن حقوق دانشگاه قم در سامانه رویتاب برگزار شد.
آقای صالحی در ابتدا گفت در مرحله اول کار نمیتوانیم اسم شخص حقیقی خودمون را معرفی کنیم با ثبت شرکت و برند خودمون میتوانیم تبلیغات انجام دهیم و مثلا هر کسی نیاز به مشاوره در زمینه صادرات و واردات و ... داشته بایک سرچ ساده اسم شرکت بالا می آید ، حمایت قانون و یا موانعی که در رابطه با شخص حقوقی و حقیقی وجود دارد .
ثبت شرکت برای آغاز فعالیت تجاری و خدماتی با بازدهی طولانی مدت اما بالا است و این ویژگی آن مهم است .
وی افزود افراد خارجی نمیتوانند مالک مال غیر منقول در ایران باشند ما میتوانیم با ثبت شرکت برای آنها این کار را انجام دهیم .
چه شرکتی ثبت کنیم ؟
اولین سوالی که باید بپرسیم این هست که به چه منظوری این شرکت را ایجاد میکنند؟
شرکت شما چه افرادی را به عنوان سرمایه دار میپذیره؟
سهامداران شرکت شما چه کسانی هستند ؟
مسئولیت شرکت ها بیشتر است،سهامداران شرکت ها بیشتر است
مسئولیت شرکت های سهامی ؟
به نسبت آورده ی هرکس است و باید بدونیم چه شرکتی در چه راستایی میخوایم ثبت کنیم ؟
مثال : ثبت شرکت بیمه ای یا فردی کارگذار بورس است مثلا در این راستا میخواد فعالیت کند یا ثبت شرکت حسابداری و....
در مقدمه آن مجوز خاص آن شرکت باید گرفته بشود.
باید بین افراد و سهامدار ها حتما اعتماد باشد وقتی اعتماد نباشد باعث میشود شرکت زمین بخورد
ایشان ادامه داد به عنوان مشاور باید بگوئیم که افراد نسبت به هم رابطه اعتمادی داشته باشند و اگر اعتمادی نباشد ما به عنوان مشاور این رسالت را داریم که این شراکت را بهم بزنیم .
در مرحله بعد باید از افراد مدارک را بگیریم وکارهای ثبت شرکت را انجام دهیم .
در رابطه با ثبت شرکت ها تنها وکلا نیستند حتی کسانی که پروانه وکالت ندارند یا دانشجو هستند هم میتوانند این کار را نجام دهند و نیازمند بازاریابی هست که در سایت های اینترنتی میتوان انجام داد .
سایت ثبت شرکت های ایران (irsherkat.ssaa.ir)
برای ثبت شرکت ها به صورت اینترنتی اول شما یک وکالتنامه از فرد میگیرید و شرکت را ثبت میکنید.
پس از ورود به سایت یک کد ۱۹رقمی میدهد که ابلاغ ها به این شماره ارسال میشود.
مشخصات سهامدار ها و اسم شرکت ها ومدت زمان شرکت ها و سمت شرکت ها و.... را وارد میکنیم .
اساسنامه پیشنهادی میدهد شما امکان ویرایش و اصلاح دارید ، زمان تشکیل مجامع و... را میدهد و صورت جلساتی که غیر قابل ویرایش هستند را سایت ارایه میدهد
و بعد اگر مجوزی هم داشتید بارگذاری میکنید در زمان دانشجویی و تا گرفتن پروانه وکالت درآمد خوبی هست
در پایان به سوالات دانشجویان به سوالات دانشجویان در این حوزه پاسخ داده شد.
نظر شما :