دیدار معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم با رئیس اداره روابط عمومی دانشگاهی قم

۱۸ مهر ۱۴۰۳ | ۱۶:۲۳ کد : ۷۶۴۰۸ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۴۵
در راستای گسترش همکاری ها و هم افزایی بیشتر معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم با دکتر مهدی محمدی رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه قم دیدار و گفتگو کرد
دیدار معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم با رئیس اداره روابط عمومی دانشگاهی قم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، در راستای گسترش همکاری ها و هم افزایی بیشتر سه شنبه 17 مهر ماه معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم با دکتر مهدی محمدی رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه قم دیدار و گفتگو کرد.

علی حسینی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم در این دیدار  با ارائه گزارشی از عمکلرد شعب جهاددانشگاهی استان قم در دانشگاه قم  گفت: یکی از کارهایی که در دانشگاه قم اخیراً انجام شد، سنجش و نگرش دانشجویان نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی در ابعاد اعتقادی عبادی سیاسی بود که حدوداً ۸۰ سوال در این حوزه ها با همکاری اساتید و مسئولین  طراحی و تنظیم شد.

وی در ادامه گفت: جهاددانشگاهی در اجرای برنامه های اولویت هایی دارد، با این حال تمامی این برنامه ها در شورای فرهنگی مطرح می شود، دغدغه های دانشگاه در اجرای تمامی برنامه های در نظر گرفته می شود، ما یک سری دغدغه ها و موارد را جهت اجرا از حوزه دانشجویی دریافت کردیم و در اجرای برنامه ها از آنها بهره میبریم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم افزود: در حال حاظر سازمان دانشجویان حدود 3600 عضو دارد، تمامی این اعضا در بدو ورود فرمی به نام دغدغه ها را تکمیل میکنند، در این فرمه دغدغه ها، مهارت های خود دانشجو و علاقه مندی هایش پرسیده می شود و با استفاده از خروجی های این فرم ها ما سعی میکنیم برنامه ها را به سمت سوی آنها هدایت کنیم.

حسینی ادامه داد: شعبات دارای شورای مرکزی متشکل از 5 یا 7 دانشجو هستند که به آن هسته مرکزی می گوییم، در تعیین برنامه ها و عنوان آنها شعبه هیچ دخالتی را انجام نمی دهد و تصمیم گیری با خودشان است در واقع یک حلقه متفکر در خصوص برنامه ها تصمیم گیری می کند و ذیل حلقه متفکر شبکه سازی انجام شده که در راستای توانمند سازی دانشجویان 43 مهارت آموزش داده می شود.

 وی در خصوص برگزاری مناظرات دانشجویی در چند سال اخیر گفت افزود: تجربه بسیار خوبی از اجرای مناظرات دانشجویی در سال های گذشته کسب شد، اجرای موفق این مناظرات،  سازمان دانشجویان را نسبت به برگزاری این مناظرات برای اساتید ترغیب کرد، امیداوریم ما هم بتوانیم در سال آینده این مناظرات را برای اساتید نیز برگزار نماییم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم  ادامه داد: در برنامه ریزی برنامه ها و کارگاه ها، حوزه آموزش و کارآفرینی  مد نظر قرار گرفته است، لذا سعی شده بسته ای مفید و کاربردی برای دانشجویان در حوزه های آمار، ریاضی، گرافیک و نرم افزار های تخصصی رشته های خود دانشجویان طراحی شود که دانشجو پس از کسب این آموزش ها و فارغ التحصیلی رزومه خوبی بدست آورده باشد.

حسینی تصریح کرد: جهاددانشگاهی در سراسر کشور دارای 103 مرکز است که 68 تای آن ها را پژوهشگاه ها و پژوهشکده ها تشکیل می دهد که مجوعه رویان و پژوهشکده نفت را می توان از آنها برشمرد، همه این ها ظرفیت خوبی را برای برگزاری اردوهای دانشجویی  مهیا می کند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی  استان قم  در ادامه با اشاره به ظرفیت های خبرگزاری ها ایسنا و ایکنا در استان قم گفت: حجم اخباری که در سال گذشته توسط دو خبرگزاری جهاددانشگاهی منتشر شده واقعا بی سابقه بوده و همچنان این امادگی وجود دارد در تمامی حوزه ها خبرگزاری های جهاددانشگاهی به عنوان بازویی در انتشار اخبار دانشگاه قم باشند.

وی در انتها گفت ما امیدواریم انشالله با همکاری و حمایت های اداره روابط عمومی از ظرفیت های اساتید دانشگاه قم، در اجرای برنامه ها بیش از پیش بهره مند شویم .

در ادامه دکتر محمدی رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه قم  ضمن تشکر از همکاری های معاونت فرهنگی و شعبات جهاددانشگاهی در دانشگاه قم گفت:  در سال گذشته فعالیتهای خوبی با همکاری جهاددانشگاهی انجام شد، از جمله طرح سنجش و نگرش که زحمات زیادی برای پیاده سازی  آن توسط جهاددانشگاهی صورت پذیرفت.

وی گفت: این آمادگی در دانشگاه قم و مجموعه اداره روابط عمومی وجود دارد که همکاری ها گسترش یابد و از برنامه ها و فعالیتهای انجام شده دانشجویان دانشگاه قم انشالله منتفع گردند.

رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه قم ادامه داد: در مجموعه روابط عمومی دانشگاه قم رویکرد علمی حاکم است و سعی بر این شده که برنامه ها، کارگاه و هر فعالیتی که صورت می پذیرد سمت و سوی علمی داشته باشد.

کلید واژه ها: علی حسینی معاونت فرهنگی دکتر محمدی رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه قم


نظر شما :