چاپ کتاب " شبکه‌های حکمرانی پیچیده مفاهیم بنیادی و پیامدهای عملی " از سوی انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان قم

۰۷ مهر ۱۴۰۳ | ۰۸:۰۰ کد : ۷۵۸۱۱ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۲۸
کتاب " شبکه‌های حکمرانی پیچیده مفاهیم بنیادی و پیامدهای عملی " با موضوع سیاست گذاری توسط انتشارات جهاددانشگاهی قم به چاپ رسید.
چاپ کتاب " شبکه‌های حکمرانی پیچیده مفاهیم بنیادی و پیامدهای عملی " از سوی انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان قم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، کتاب " شبکه‌های حکمرانی پیچیده مفاهیم بنیادی و پیامدهای عملی "  تألیف گوکتوگ مورچول و ترجمه هادی مهرابی شرف آبادی و صدیقه طوطیان است، در چاپ اول با شمارگان 1000 نسخه در365صفحه منتشر شد.

برشی از اثر:

در نگرش عمومی حکمرانی فرآیند تصمیم گیری و اجرای تصمیمات در یک سازمان یا جامعه است. این فرآیند تعاملات از طریق قوانین، هنجارهای اجتماعی، قدرت (اجتماعی و سیاسی) یا زبان توسط یک شبکه در جامعه  به انجام می‏رسد. این فرآیند انتخاب مسیر مناسب در میان بازیگران درگیر در یک مشکل جمعی است که به ایجاد، تقویت یا بازتولید رفتار و نظم اجتماعی قابل قبول منجر می‌شود و در داخل و بین نهادهای رسمی فعالیت می‏کند. در دوره‏ای به سر می‏بریم که به شدت با مسائل چند وجهی، پیچیده و غیر خطی  روبرو هستیم از این رو پاردایم حکمرانی در مدیریت عمومی مد روز است. با گسترش شگفت انگیز فناوری های ارتباطی در دو دهه اخیر بسیاری از مفاهیم خط مشی گذاری عمومی و حکمرانی دستخوش تغییرات شگرفی شده است. حجم تولیدات علمی سالهای اخیر مرتبط با این مفاهیم که نویسنده به خوبی به آنها اشاره نموده است، موید اهمیت موضوع است. «حکمرانی شبکه ای» یک چارچوب تحلیلی برای درک و تنظیم رابطه میان بازیگران برای مواجهه با مسائل چند وجهی و پیچیده در فرایند خط مشی گذاری و اداره امور عمومی است. ویژگی حکمرانی شبکه‌ای این است که از یک طرف دیگر فرایند اداره کردن به شکل بالا به پایین و سلسله مراتبی امکان پذیر نیست و از طرف دیگر بازیگران (نهادهای مختلف جامعه) به یکدیگر و در درجات مختلف وابسته هستند.

 

کلید واژه ها: شبکه‌های حکمرانی پیچیده مفاهیم بنیادی و پیامدهای عملی انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :