بازدید مدیر کل ورزش و جوانان استان قم از مرکز جامع تخصصی خانواده جهاددانشگاهی قم (فرداد)

۲۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۴۴ کد : ۷۴۷۵۸ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۸۴
دکتر سانی خانی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با حضو در مرکز جامع تخصصی خانواده جهاددانشگاهی استان قم (فرداد) از این مرکز بازدید کرد.
بازدید مدیر کل ورزش و جوانان استان قم از مرکز جامع تخصصی خانواده جهاددانشگاهی قم (فرداد)

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، دکتر سانی خانی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم به همراه روح الله مقدم، معاون امور جوانان این اداره امروز چهارشنبه 24 مرداد  با حضو در مرکز جامع تخصصی خانواده جهاددانشگاهی قم (فرداد) ضمن بازدید از این مرکز با دکتر حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی  و معاون فرهنگی این  واحد دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار دکتر حامد حیاتی رئیس جهاددانشگاهی استان ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیر کل ورزش و جوانان ابراز امیداروی کرد راه اندازی این مرکز سبب خیری برای استان قم و مجاورین شهر کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) باشد.

رئیس جهاددانشگاهی قم گفت: با توجه به فضایی که محیا شده و دوره ها و آموزش هایی که در مرکز جامع تخصصی خانواده در حال برگزای است این آمادگی وجود دارد  با استفاده  از ظرفیت های موجود اداره کل ورزش و جوانان فعالیتهای این مرکز توسعه  یابد.

دکتر سانی خانی، مدیر کل ورزش و جوانان قم نیز در این دیدار گفت: اطلاع رسانی فعالیتهای مرکز جامع تخصصی خانواده به جامعه هدف و سمن ها توسط اداره کل ورزش و جوانان نیازمند به  ارائه رزومه افراد، بروشور یا کاتالوگ از فعالیت های در حال انجام توسط این مرکز است.
وی افزود: اطلاع رسانی به دانشگاه ها، اساتید، مدارس و دبیرستان ها و ارائه بسته جامع فعالیتها می تواند در جذب و آشنایی جامعه هدف با  فعالیتهای مرکز جامع تخصصی خانواده بسیار موثر باشد.
ایشان در ادامه پیشنها داد این فعالیتها  با راه اندازی مراکز دیگر در سطح استان گسترش یابد، که انشاالله تمامی شهروندان از این آموزش ها و مشاوره ها بهره مند شوند.
علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم در ادامه گفت: مرکز جامع تخصصی خانواده بر اساس سه رویکرد اصلی  تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده شکل گرفت.
وی گفت این شعار به پیشنهاد  دکتر حیاتی ریاست جهاددانشگاهی استان قم با هدف فعالیت  در حوزه اسلامی و ایرانی  به عنوان پایه و زیربنای فعالیت این مرکز ارئه شده ، مسئله خانواده از ارکان اصلی در هر هرم سنی می باشد و اگر بخواهیم  در این خصوص بحث کنیم،  یکی از ارکانی که خیلی اهمیت دارد، بحث تربیت معنوی در حوزه کودک و  در  سطح بالاتر نوجوانان و  بحث کارآفرینی آن است.در حوزه بزرگسال نیز مبحث زوج درمانی، مشاوره ازدواج مشاوره طلاق مطرح است.
حسینی گفت: فعالیتی که در مرکز جامع تخصصی خانواده در حال انجام است و شاید در هیچ مرکز دیگری مانند آن نباشد، بحث تربیت معنوی است، که این موضوع برای جهاددانشگاهی بسیار حائز اهمیت است.در استان تلفیق روانشناسی و روانشناسی دینی  کمتر مشاهده است.
در ادامه معین دادخواه؛ مدیر مرکز تخصص جامع خانواده به ارائه کزارشی از ساختار و فعالیتهای صورت گرفته در این مرکز ارائه نمود.
وی گفت: در ابتدای ورود کودکان به این مرکز  تست های روانشناسی گرفته  می شود، که این نیز شامل  مرحله استعداد سنجی و استعدادیابی هست.
فعالیتهایی که در این مرکز در حال انجام است، یک نگاه آموزشی دارد  و یک دیدگاه جامع در خصوص والد و کودک در این مرکز شکل گرفته است و اینطور نسیت که کودک آموزشی را در مرکز ببیند و در محیط خانه رها شود، بلکه این آموزش ها به صورت همزمان برای والد نیز در نظر گرفته شده است.
در ادامه نرگس بلشلی مشاور مرکز تخصصی جامع خانواده گفت: مشاوره  تخصصی نوجوان به صورت مشاوره تحصیلی و مشاوره پیش از ازدواج از طریق تست هایی صورت می پذیرد.
وی افزود : در مبحث خانواده کارگاه فنون همسرداری، خیانت زناشویی و کارگاه مشاوره پیش از ازدواج برگزار گردیده است.
بلشلی گفت: برای کودکانی که در مرحله ورد به مدرسه هستند، دوره سلام مدرسه با هدف  کمک  به بچه‌هایی که اضطراب جدایی دارند برنامه ریزی و آماده اجرا می باشد.

کلید واژه ها: ثانی خانی ورزش و جوانان


نظر شما :