رونمایی از ۱۱ کتاب منتشر شده توسط انتشارات جهاددانشگاهی استان قم

۲۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۲۲ کد : ۷۴۶۰۵ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۶۷
مراسم رونمایی از ۱۱ کتاب منتشر شده توسط انتشارات جهاددانشگاهی استان قم با حضور مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قم، دکتر حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی قم، علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم و جمعی از نویسندگان استانی در جهاددانشگاهی قم برگزار شد.
رونمایی از ۱۱ کتاب منتشر شده توسط انتشارات جهاددانشگاهی استان قم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، مراسم رونمایی از ۱۱‌عنوان کتاب  منتشر  شده توسط انتشارات جهاددانشگاهی استان قم ، امروز ۲۰ مردادماه با حضور مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قم، حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی قم، علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم و جمعی از نویسندگان استانی در جهاددانشگاهی قم برگزار شد.
دکتر حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی قم در این جلسه ضمن قدردانی از همکاری‌ و تعامل این نهاد با جهاددانشگاهی قم ابراز امیداواری کرد گسترش کمی و کیفی  این فعالیت های مشترک سبب توسعه و اعتلای فرهنگ کتابخوانی در سطح استان گردد.
در ادامه این مراسم رونمایی، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قم بیان کرد: سند ملی خواندن یک ضرورت علمی است و کلیه مراکز دانشگاهی و ارگان‌های دولتی باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.
وی افزود:یک شبکه وسیع فرهنگی بعد از آموزش و پرورش در کشور شکل گرفته است  که شامل  3800 کتابخانه در سطح کشور است که  به صورت شبکه ای در حال فعالیت هستند و این کتابخانه ها به صورت سیار در بخش های عشایری نیز به ارائه خدمات می پردازند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ادامه داد:  در سال گذشته در روز نیمه شعبان دوازدهمین کتابخانه مرکزی ایران در قم به بهره برداری رسید.
 در ادامه علی حسینی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم بیان کرد: با توجه به اعتبار دانشگاهی که جهاددانشگاهی دارد، اقبال خوبی نسبت به نشر کتاب از انتشارات جهاددانشگاهی است و سعی شده در خصوص علمی بودن و بررسی محتوی کتابها، سخت گیرانه تر عمل گردد.
وی افزود: کتبی که به صورت ترجمه توسط جهاددانشگاهی چاپ می شوند  توسط یک هیت علمی و کتبی که به صورت تالیفی یا گردآوری است توسط دو هیت علمی مورد بررسی  و ارزیابی قرار می گیرد و بعد از آن مجدد بررسی توسط جهاددانشگاهی استان قم صورت می پذیرد.
کتاب‌هایی که در این مراسم رونمایی شد به شرح زیر است:

  • مقدمه ­ای بر جراحی (برای دانشجویان) "  ترجمه دکتر مهرسا بصیری مقدم، آذین عرب خزاعی، دکتر راهله برادران، آذر عرب خزاعی، فاطمه وافی ثانی و فاطمه پولادخا
  • تکنولوژی جراحی چشم و اصول مراقبتی قبل، حین و بعد از عمل پدیدآورنویسنده :مهرسا بصیری مقدم  - راهله برادران- آذر عرب خزائی- الهه رنجبر
  • " پرسش دانشجو (پاسخ تفصیلی به 50 پرسش پرتکرار) "  تألیف اباذر کافی موسوی
  •  تسهیلگری و توسعه محلی با رویکرد توانمندسازی اجتماعی "  تألیف علی حسینی، معین دادخواه و ابوالفضل معرفی
  • " تئوری های رهبری(فلسفه، مدل، سبک)" تألیف دکتر قادر وظیفه دمیرچی، دکتر نسرین خدابخشی، دکتر صدیقه طوطیان
  • کتاب حجاب  چیستی و چرایی نوشته دکتر عسگر یزدی و دکتر سید علی محمد موسوی
  • " آناتومی سطحی  "  تألیف دکتر مهدی جلالی ، دکتر راهله برادران، دکتر نسیبه قندی، دکتر فاطمه رحیمی عنبرکه
  • مبانی آلودگی هوا و تغییرات آب و هوایی» ترجمه محمد اقدام قزلقیه و دکتر محمد حیدری
  • کتاب " مبانی روش تحقیق در مدیریت اسلامی "  تألیف دکتر محسن عامری و حسین مهدی رکن آبادی
  • " نقش والدین در تربیت عاطفی، روانی و معنوی فرزند "  تألیف اباذر کافبی موسوی و محمد حسین ناظمی اشنی
  • " کار آفرینی برای تمام رشته ها "  تألیف دکتر نسرین خدابخشی هفشجانی و دکتر صدیقه طوطیان

 

کلید واژه ها: اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :