بازدید دانشجویان دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران از کارخانه کاله تهران

۰۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۵۹ کد : ۷۱۸۴۸ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۱۶
به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی قم، دانشجویان دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران از کارخانه کاله تهران (گروه سولیکو) بازدید کردند.
بازدید دانشجویان دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران از کارخانه کاله تهران

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی قم سه شنبه 1 خرداد دانشجویان دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران از کارخانه کاله تهران (گروه سولیکو)  بازدید کردند. در ابتدای بازدید مزدک پرویزی، رئیس کنترل مالی گروه کاله تهران، گروه سولیکو را به دانشجویان معرفی کرد و گفت: ایجاد و بهبود چرخه سلامت با استفاده از چرخه‌ای سالم و کامل از محصولات مختلف لبنی، گوشتی، بستنی و نوشیدنی از سال‌های دور همواره یکی از دغدغه‌های اصلی در ایران بوده است. گروه سولیکو به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین تولیدکننده‌هایی محصولات غذایی مختلف، سعی کرده تا با پیمودن راه پرپیچ‌وخم ایجاد و بهبود این چرخه، بهترین محصولات سبد غذایی روزانه هم‌وطنان را ارائه کند. این مجموعه امروز با مدیریت آقای غلامعلی سلیمانی، بنیان‌گذار و مالک این گروه به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان زنجیره غذایی تبدیل‌شده است.
پرویزی ادامه داد: برند کاله باهدف بهبود و ارتقای سطح سبد غذایی مردم ایران در سال ۱۳۶۶ تأسیس شد. نتیجه فعالیت‌های انجام‌شده در این مجموعه طی سال‌های گذشته که همگی در راستای ارتقای سبد غذایی هم‌وطنان و سرافرازی ایران اسلامی است، این برند را در جایگاه 48 ام صنایع غذایی در جهان (به گزارش یورو مانیتور)، برند محبوب و برتر و ۷ سال تنها صادرکننده نمونه در فرآورده‌های لبنی در ایران قرار داده است.
پرویزی گفت: کاله با جذب روزانه ۳ لیتر شیر فعالیت خود را آغاز کرد و امروز بیش از ۲۵۰۰ تن جذب شیر روزانه دارد؛ که این موضوع باعث تولید روزانه بیش از ۲۶۵۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی می‌شود. در این فرآیند تولید، ۴۰۰۰ نفر به‌ صورت روزانه در بخش‌های مختلف فعالیت دارند تا محصولات نهایی به دست مصرف‌کنندگان برسد. کاله توانایی تولید ۴۰۰۰ تن پنیر را دارد و توانسته محصولات متنوع که در خارج از کشور تولید می‌شود را با در اختیار داشتن متخصصان حرفه‌ای تولید و در اختیار ایرانیان قرار دهد.
در ادامه دانشجویان از خطوط تولیدی شیر پت، شیر تتراپک و کره و هم چنین از انبار بالا صفری کارخانه کاله تهران بازدید کردند.

 

کلید واژه ها: کاله جهاددانشگاهی قم


نظر شما :