نشست level-up با عنوان شبکه سازی،کلید گمشده‌ی موفقیت در بازار کار برگزار شد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۴۷ کد : ۷۱۴۵۶ فرهنگی
تعداد بازدید:۵۰
اولین نشست از سلسله نشست های level-up با عنوان شبکه سازی،کلید گمشده‌ی موفقیت در بازار کار، به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه قم و پارک علم و فناوری دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار شد
نشست  level-up با عنوان شبکه سازی،کلید گمشده‌ی موفقیت در بازار کار برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، اولین نشست از سلسله نشست های level-up سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 با عنوان شبکه سازی،کلید گمشده‌ی موفقیت در بازار کار، به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه قم و پارک علم و فناوری دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار شد:
حامد هزارخانی، مدرس کارگاه ابتدا به اهمیت شبکه سازی پرداخت و گفت: شبکه ارتباطی قوی باعث خواهد شد که پاسخ سوالاتمان را بگیریم، موقعیت های شغلی خوبی را پیدا کنیم، ارتقای شغلی بگیریم، پروژه های خوبی بدست آوریم، دوستان خوب پیدا کنیم و...
هزارخانی در تعریف شبکه‌سازی گفت: شبکه‌سازی یعنی ساختن ارتباطات بلندمدت، ارزشمند و دوطرفه. در شبکه‌سازی می‌بایست ارتباطات بلندمدت ایجاد کنیم، سود و فایده‌ای از این ارتباطات نصیبمان شود و در نهایت هم این سود و فایده دو طرفه باشد.
وی در ادامه، به بخشی از کتاب «بده و بستان» اثر «آدام گرانت» اشاره کرد و گفت: انسان‌ها از لحاظ تبادل ارزش به سه دسته «گیرنده»، «بخشنده» و «برابری‌طلب» تقسیم بندی می‌شوند. افراد گیرنده کسانی هستند که دید ابزاری به انسان‌ها دارند و از دیگران بعنوان ابزاری برای پیشرفت خود استفاده می‌کنند؛ افراد بخشنده بیشتر بدنبال خلق ارزش برای دیگران هستند و خیلی از اوقات خود را نادیده می گیرند و افراد برابری طلب کسانی هستند که در ارتباطاتی که میگیرند به دنبال یک رابطه برد-برد هستند.
هزارخانی گفت: در دسته‌بندی انسانها بر اساس میزان موفقیت (از لحاظ جایگاه شغلی، درآمد، تحصیلی و...)، طبق آمار، پایین‌ترین و بالاترین جایگاه، مربوط به افراد بخشنده می‌باشد. این موضوع بدین معناست که برخی از افراد بخشنده همیشه خود را وقف دیگران می‌کنند و آنان را در اولویت قرار می‌دهند، و همین موضوع باعث می‌شود که به موفقیت فردی چندانی دست پیدا نکنند؛ ولی افراد بخشنده‌ای نیز هستند که ضمن تلاش در راستای خلق ارزش برای دیگران، دچار خودفراموشی نیز نشده و همچنان در راستای رشد و تعالی فردی نیز قدم برمی‌دارند.
افراد گیرنده و برابری طلب معمولا در طیف وسط قرار دارند.
وی ادامه داد: پس بهترین استراتژی ارتباطی، این است که راه بخشنده بودن را در پیش بگیریم؛ البته باید حواسمان باشد که مبادا در قعر دسته‌بندی جای بگیریم. البته، درست است که هر سه گروه به موفقیت دست پیدا خواهند کرد ولی میزان موفقیت افراد بخشنده بیشتر و پایدارتر از دو گروه دیگر است.
وی گفت: البته، اگر بخواهیم شبکه‌سازی را طبق تعریفی که در ابتدا انجام دادیم در نظر بگیریم، اصولاً رفتار افراد گیرنده، در تضاد با مفهوم شبکه‌ سازی است.
او در ادامه، گفت: اولین گام برای آغاز شبکه سازی موثر، این است که از آشنایان فعلی و شبکه‌ی ارتباطی حال حاضر خود استفاده کنیم.
در انتهای جلسه، هزارخانی برای گروه‌های مختلف دانشجویان که هر یک دغدغه‌های حرفه‌ای متفاوتی دارند، نکاتی را بیان کرد؛ برای مثال: کسانی که هیچ سابقه‌ی کاری ندارند، شاید لازم باشد که در ابتدای کار خود، مدتی را بصورت رایگان برای یک کارفرما کار کنند تا در این مدت بتوانند اعتماد او را جلب کرده و‌ توانایی خود را اثبات کنند.

کلید واژه ها: level-up دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران


نظر شما :