دانشجویان دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران از مرکز پردازش دیجی کالا بازدید کردند.

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۱۶ کد : ۷۱۳۹۷ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۳۲
دانشجویان دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران با هدف آشنایی با روند ارائه خدمات یک کسب و کار از مرکز پردازش دانش دیجی کالا بازدید نمودند
دانشجویان دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران از مرکز پردازش دیجی کالا بازدید کردند.


به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم  در این بازدید که دوشنبه 24 اردیبهشت 1403برگزار شد، خانم قوامی،  روابط عمومی شرکت به عنوان مسئول بازدید، دانشجویان را همراهی و توضیحات جامعی را درخصوص بخش های مختلف مرکز، ارائه نمودند.
شرکت دیجی کالا در بهمن سال 1385 راه اندازی گردیده که در حال حاضر دارای یک دفتر مرکزی در خیابان گاندی به عنوان محل استقرار دپارتمان بازاریابی، اداری، روابط عمومی و بازرگانی و دفتر دوم در خیابان جردن به عنوان محل استقرار تیم های فنی و مالی و فناوری می باشد. مرکز سوم نیز که بازدید دانشجویان از آن صورت پذیرفت، واقع در کیلومتر 16 جاده کرج در شهرک دانش به عنوان مرکز پردازش کالای دانش نام دارد که با وسعت 50 هزار مترمربع به عنوان بزرگترین مرکز پردازش در ایران و خاورمیانه می باشد. همچنین دو مرکز پردازش دیگر در شادآباد که مخصوص کالاهای سوپرمارکت و سرویس دهی به تهران و کرج بوده و مرکز دیگر در شرق تهران واقع گردیده است.
مدل کسب و کار در شرکت دیجی کالا پیش از این به صورت خرده فروشی بوده لیکن در حال حاضر ترکیبی از خرده فروشی و Marketplace می باشد که این امر منجر به بزرگ شدن دیجی کالا گردیده است. همچنین بیش از یک سال است که کالاهای زودمصرف (سوپرمارکتی یا Fresh) به محصولات اضافه شده که گستره خدمات را افزوده است.
بازدید گروه از سوله 7000 متری که به صورت Storing Location قفسه بندی شده و برای پردازش بیش از 150 هزار سفارش، آماده شده بود، آغاز گردید و پس از رعایت نکات ایمنی توسط کارشناس HSE آن مرکز، به سوله مربوط به واحد تولید محتوای دیجی کالا ادامه یافت. شادی قوامی از واحد تولید محتوا توضیحات جامعی را درخصوص نحوه عکاسی محصول، آماده سازی محصولات برای عکاسی، استودیوی خلاق، عکاسی لباس، عکاسی صنعتی، عکاسی محصولات خانگی، تهیه محتوای متن، محتوای صوتی، تولید محتوای ویدئویی، مونتاژ، مدیریت کامنت ها برای فروشندگان، تیم درج محصول در وب سایت و... ارائه نمودند.
سپس گروه بازدید به سوله دیگر هدایت شده و با نحوه آماده سازی سفارش مشتریان، بسته بندی کالا و ارسال آنها آشنا گردیدند. از نکات جالب در این بخش، چیدمان مناسب تیم ها در کنار یکدیگر و  نمایش عملکرد آنها در قالب KPI و OKR های نیروهای انسانی در مونیتور سالن و ایجاد حس رقابت در بین آنان بود. لازم به ذکر است در حال حاضر این شرکت توانسته است کالاهای خود را به 54 هزار نقطه اعم از شهرستان ها و روستاهای دور و نزدیک در سراسر کشور ارسال نماید.
در پایان بازدید به سوالات دانشجویان پاسخ داده شد

کلید واژه ها: دی جی کلا پردیس فارابی دانشگاه تهران سازمان دانشجویان شعبه قم


نظر شما :