جشن میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر برگزار شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۰:۳۸ کد : ۷۱۳۶۳ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۴۱
جشن میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و معاونت فرهنگی دانشگاه قم برگزار شد.
جشن میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، دکتر حامد حیاتی، رئیس جهاددانشگاهی استان قم در جشن میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) که امروز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403  در سالن مفید دانشگاه قم برگزار شد گفت: در رابطه با مقام و جایگاه زن و دختر بهترین سخنان از زبان  خداوند متعال و ائمه اطهار گفته شده است و چه نعمتی بالاتر از این است که به این سخنان و احادیث استناد کنیم.
وی گفت: در آموزه های اسلامی تاکیدات بسیاری بر داشتن دختر و مواظبت از دختر شده است، روایات بسیاری نیز در این خصوص وجود دارد.
رئیس جهاددانشگاهی استان قم گفت: مرحوم فیض کاشی این روایت را نقل می کند که شخصی در زمان حضرت ابراهیم (ع)، این پیامبر بزرگوار را در حال گریستن دید، از ایشان دلیل این امر را جویا شد، پیامبر خدا فرمود، خداوند مرا بسیار عزیز داشته، من به اراده  و تقدیر خداوند راضی هستم، اما دلم می سوزد که خداوند در نسل من دختری قرار نداده واین ارزش دختر در نزد پیامبران و انبیاء الهی است.
حیاتی در ادامه با اشاره به روایتی از امام هشتم (ع) به نقل از پیامبر مکرم اسلام گفت: خداوند خداوند متعال مهربان تر است نسبت به دختران از پسران و این ارزش داشتن دختر است.
وی گفت : از این روایت می توان این نتیجه را گرفت که نقش دختر، نقش زن در جامعه و حفظ آن در جایگاه هایی که ایفای نقش می کند بسیار مورد تاکید است و نقش دختران در  زمینه سازی ظهور امام عصر و کارهایی که می تواند توسط دخترها و زن ها انجام شود بسیار وسیع است.
در ادامه این برنامه دکتر عزیزی مهمان و سخنران این برنامه گفت: گاهی اوقات ما کارهای را میخواهیم انجام دهیم که در انجام آن استرس داریم، مثل انتخاب رشته، آزمون های پایان ترم، خرید ملک و هر کاری مهمی  دیگری که در آن استرس داریم، خواندن آیه 80 سوره اسراء بسیار سفارش شده است. و هر کس این آیه را بخواند، خداوند امام زمان را ناظر بر آن کار قرار می دهد.
وی گفت: یکی از موضوعاتی که در بسیاری از خانم ها به خصوص در دوره بعد از بیماری کرونا شاهد آن بوده ایم، اصلاحی است به آن افسردگی مضمن یا سرما خوردگی روانی می گویند.گاهی اوقات ما نمی دانیم  به چه دلیل حالمان خوب نیست و گاهی اوقات نیز دلیل آن معلوم است مثل فوت نزدیکان یا افسردگی بعد از زایمان.
عزیزی گفت: یکی از دلایل اصلی در افسردگی اختلال در خواب است که به عدم تعادل در خواب، کم خوابی یا زیاده خوابی بر می گردد.
سخنران برنامه در ادامه  مباحثی را در خصوص ایجاد نشاط ذهنی بیان کرد، وی نداشتن حسرت نسبت به زندگی دیگران و تلاش در جهت تقویت روحیه خودباوری را  از عوامل ایجاد نشاط معرفی کرد.
وی در  پایان افراد را به دو دسته کمالگرا و اقع گرا تقسیم کرد و گفت: انسان های کمال گرا هدفشان بالاترین است، دقت در جزئیاتشان بالاست و برای اینکه به رتبه بالا و نهایی برسند مدام در استرس هستند.اما افراد واقع گرا نسبت به مسائل خونسرد هستند.
در ادامه جشن میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)، برنامه های شاد و متنوعی همچون سرود خوانی و اهدا جوایز به دانشجویان متاهل به اجرا درآمد.
در پایان برنامه نیز به مناسبت روز دختر از دختران شهید آقا زاده تجلی به بعمل آمد.

 

کلید واژه ها: روز دختر تولد حضرت معصومه سازمان دانشجویان استان قم


نظر شما :