دومین سه شنبه مهدوی ویژه دانشجویان دختر دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۴۰ کد : ۷۰۸۵۶ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۲۲
دومین سه شنبه مهدوی ویژه دانشجویان دختر دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران به همت سازمان دانشجویان شعبه قم در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در جمکران برگزار شد.
دومین سه شنبه مهدوی ویژه دانشجویان دختر دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، دومین سه شنبه مهدوی ویژه دانشجویان دختر دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران به همت سازمان دانشجویان شعبه قم در روز سه شنبه 11 اردیبهشت ماه در جمکران برگزار شد.
دانشجویان ابتدا به اقامه نماز در مسجد پرداختند و سپس در کارگاه مهدویت شرکت کردند.
محمدصادق علیخانی مدرس کارگاه در تعریف مهدویت گفت: هر آنچه به امام زمان (عج) چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم مربوط می شود مهدویت است. مهدویت یعنی معتقد بودن به وجود حضرت مهدی (عج) و طریقه و یا رفتاری که منتسب به اعتقاد و باور به حضرت مهدی (عج) باشد.
علیخانی گفت: مهدویت در جامعه کم رنگ شده است. عشق به امام زمان(عج) در زندگی شخصی و کاری بسیار کمرنگ شده است و همین امر باعث کم رنگ تر شدن مهدویت در جامعه شده است.
علیخانی قانون جامع، رهبری، یاران و آماگی و پذیرش عمومی را چهار مولفه و فاکتور اصلی برای ظهور انقلاب جهانی و بزرگ امام مهدی (عج) بیان کرد و گفت: تا زمانیکه این چهار شرط وجود نداشته باشد امام زمان(عج) ظهور نخواهد کرد. برای تحقق امر فرج حضرت ولی عصر دست کم دو شرط از شروط چهارگانه تحقق یافته است. دین مقدس اسلام که دربردارنده طرح و برنامه حرکتی امام زمان (عج) است و همچنین وجود مقدس امام مهدی (عج که رهبرِ قیامِ بزرگِ جهانی است، در سال ۲۵۵ق به دنیا آمد.
علیخانی در پایان در تحقق دو شرط دیگر برای ظهور امام زمان(عج) خاطر نشان کرد: تشخیص این که آیا سایر شرایط فراهم شده و جهان، آماده پذیرش و ظهور حضرت هست، امری مشکل و به بیان دقیق تر، از دسترس علم بشری بیرون است. حقیقتاً، ما نمی دانیم که شمار یاران امام زمان (عج) کامل شده است یا نه؟ ما در شرایط کنونی جهان، امیدوار ظهور و نجات مظلومان هستیم؛ ولی نمی دانیم آیا مردم، به راستی آمادگی پذیرش حضرت و عدل فرا گیر او را دارند و در راه اعتلای دین و برقراری احکام نورانی آن، حاضر به همکاری و فداکاری هستند یا نه؟

کلید واژه ها: سه‌شنبه‌های مهدوی جهاددانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :