کارگاه افراد خلاق چگونه می اندیشند ویژه دانشجویان دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۳۴ کد : ۷۰۸۲۷ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۹۴
کارگاه افراد خلاق چگونه می اندیشند به همت سازمان دانشجویان شعبه قم و معاونت پژوهشی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران در سالن دفاع دکتر الوانی برگزار شد.
کارگاه افراد خلاق چگونه می اندیشند ویژه دانشجویان دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.

   
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم،کارگاه افراد خلاق چگونه می اندیشند سه شنبه 4 اردیبهشت به همت سازمان دانشجویان شعبه قم و معاونت پژوهشی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران در سالن دفاع دکتر الوانی برگزار شد. مصطفی صفدری، عضو هیات علمی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران در کارگاه افراد خلاق چگونه می اندیشند گفت: اشخاص خلاق عاشق تجربه کردن تجربیات و ماجراجویی‌های تازه هستند و ذهن آن‌ها آماده و پذیرای نکات و وقایع جدید است. این ویژگی در قالب کنجکاوی فکری، پذیرفتن هیجانات، تجربه‌ی حرفه‌های گوناگون و شرایط متفاوت زندگی و ... در افراد نمود پیدا می‌کند و دریچه‌ای از دنیای بیرون به دنیای درون جهت بروز ابتکار و خلاقیت است.
صفدری گفت: بسیاری از ما تصور می کنیم که خلاقیت چیزی است که در کودکی داشتیم اما آن را از دست دادیم. یا چیزی است که به افراد خاص اختصاص داده شده است که فقط از دور می توانیم آن را تحسین کنیم. اما علم روانشناسی و روانشناس نشان داده اند که از بسیاری جهات، همه ما برای خلق آمادگی داریم. نکته کلیدی این است که خلاقیت چند وجهی است و می تواند به روش های مختلف نشان داده شود.
عضو هیات علمی دانشکدگان فارابی گفت: از بین تمام فعالیت‌های انسانی، خلاقیت به رضایتی نزدیک ‌تر است که همه ما امیدواریم در زندگی خود به دست آوریم. خلاقیت منبع اصلی معنا در زندگی ما است. بیشتر چیزهایی که جالب، مهم و انسانی هستند، حاصل خلاقیت هستند. وقتی خلاق هستیم، احساس می‌کنیم که کامل‌تر زندگی می‌کنیم. خلاقیت نتیجه ای به جا می گذارد که به غنا و پیچیدگی آینده می افزاید.
صفدری در مورد ویژگی های افراد خلاق گفت: رویاپردازی و تصویرسازی، کنجکاوی و بازیگوشی، دقت و نظم، ریسک پذیری و جاه طلبی، استقلال، غرور و فروتنی، داشتن ذهنی باز و انعطاف پذیر، پر انرژی اما دقیق، حساس بودن، توازن، مهمترین مورد از ویژگی های افراد خلاق از جمله ویژگی های افراد خلاق هست.
وی در پایان گفت: بیشتر خصوصیات افراد خلاق درون همه ما وجود دارد. موضوع اصلی اما این است که هرکدام از ما تا چه اندازه این ویژگی‌های شخصیتی را پرورش داده‌ایم و یا بین آن‌ها توازن برقرار کرده‌ایم. باید تلاش کرد با استفاده از راهکارهایی که وجود دارد این خصوصیت‌ها را در خودمان تقویت کنیم.

کلید واژه ها: افراد خلاق چگونه می اندیشند جهاددانشگاهی قم پردیس فارابی دانشگاه تهران


نظر شما :