کارگاه شکست عاطفی برگزار شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۵۱ کد : ۷۰۶۸۰ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۹۹
کارگاه "شکست عاطفی" از سری کارگاه های کافه مهارت به همت سازمان دانشجویان شعبه قم به مناسبت هفته خوابگاه های دانشجویی در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.
کارگاه شکست عاطفی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، کارگاه شکست عاطفی از سری کارگاه های کافه مهارت به همت سازمان دانشجویان شعبه قم  یکشنبه 2 اردیبهشت در سالن کی نیا، پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.
 در ابتدای کارگاه، نرگس بلشلی، مشاوره خانواده و مدرس مهارت های فردی، گفت: شاید در طول روز بارها عبارت شکست عاطفی را از اطرافیان بشنوید و این اصطلاح گاهی در معنای طنز و شوخی و گاهی به صورت جدی به گوشتان خورده باشد. اما تعریف دقیقی که می‌توان از این عبارت بیان کرد چیست؟ شکست عاطفی به شرایطی می‌گویند که به موجب آن، یک فرد، شخص دیگری را که دوست داشته و به او عشق می‌ورزیده، به هر دلیلی از دست بدهد.
بلشلی ادامه داد: این تجربه تلخ گاهی تا آنجا دردآور می‌شود که افراد حالاتی را مشابه با کسی که عزیزی را از دست داده است، تجربه می‌کنند. به این صورت تاکید می‌شود در هر سن و زمان و شرایطی که با این موضوع برخورد کردید، به سرعت برای درمان و رفع مشکل اقدام کنید.
مشاوره خانواده گفت: برای این که دچار شکست عاطفی نشوید ابتدا هر فردی باید ده مهارت زندگی را به خوبی فراگیرد و سپس وارد رابطه با هرکسی اعم از دوست هم جنس و یا جنس مخالف شود تا دچار شکست عاطفی نشود. خودآگاهی، بیان احساسات، همدلی، ارتباط و گفتگوی موثر، مدیریت استرس، مدیریت زمان، مدیریت خشم، توانایی تصمیم گیری، توانایی حل مساله و توانایی تفکر خلاقانه از جمله ده مهارت زندگی است که هر فردی نیاز به فراگیری آن دارد.
بلشلی گفت: اگر کسی مهارت های زندگی را به خوبی یاد نگرفته باشد در زندگی شخصی و خانوادگی دچار مشکل خواهد شد. مثلا کسی که تفکر نقادانه ندارد نمی تواند تصمیم درست بگیرد، نمی تواند به مسائل همه جانبه نگاه کند، نمی تواند فرد مناسبی را برای ازدواج انتخاب کند و به همین دلیل مدام دچار تله های ذهنی خواهد شد.
مشاوره خانواده به اهمیت خودآگاهی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که قرار است ما در زندگی انتخاب گر باشیم و نه انتخاب شونده بنابراین می بایست مهارت خودآگاهی را یاد بگیریم تا نقاط مثبت خود را تقویت کنیم و نقاط منفی را درمان کنیم. کسیکه نقاط منفی خود را درمان نکند این نقاط بافرد رشد می کند و در زندگی عوارض خود را نشان خواهد داد.
 

کلید واژه ها: شکست عاطفی پردیس فارابی دانشگاه تهران جهاددانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :