کارگاه آموزشی « مهارت‌ حل مسئله و تصمیم گیری » برگزار شد

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۴۰ کد : ۷۰۵۱۸ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۳۱
به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه قم با همکاری مرکز مشاوره و سلامت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کارگاه آموزشی «تصمیم گیری و مهارت حل مسئله» به مناسبت هفته سلامت و با هدف ارتقا مهارت‌های فردی و اجتماعی دانشجویان در محیط خانواده و جامعه، در خوابگاه دخترانه کوثر برگزار شد.
کارگاه آموزشی « مهارت‌ حل مسئله و تصمیم گیری » برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، در راستای توانمند سازی دانشجویان با رویکرد مهارت افزایی فردی و اجتماعی و ارتقای سطح سلامت روان آنها، کارگاه آموزشی مهارت حل مسئله و تصمیم گیری  دوشنبه 3 اردیبهشت ماه سال 1403 برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی نرگس بلشلی مشاور خانواده، تعریفی از حل مسئله و تصمیم گیری ارائه کرد و گفت: حل مسئله و تصمیم گیری مفاهیم مرتبطی هستند که معمولا در کنار هم به کار می روند، اما دو موضوع متفاوت هستند. حل مسئله به فرآیند شناسایی و ارزیابی راه حل های مختلف برای مواجهه با یک چالش خاص اشاره دارد اما تصمیم گیری انتخاب بهترین گزینه از میان راه حل هایی است که در حل مسئله به آن ها رسیده ایم.
مدرس کارگاه به بیان اهمیت حل مسئله در زندگی افراد پرداخت و افزود: هر یک از ما ممکن است با این شرایط روبرو شده باشیم که نیاز به تصمیم گیری برای یک موقعیت حساس یا مهم داشته ایم. مهارت تصمیم گیری و حل مسئله یکی از مهارت های است که در نحوه تعامل و روابط ما با دیگران ضروری و حائز اهمیت است.
بلشلی افزود: حل مسئله‌ یک فرایند شناختی- رفتاری است که توسط  فرد هدایت می‌شود. آمادگی، تعریف مسئله، بارش فکری، ارزیابی گزینه‌ها، اجرا و بازبینی راه‌حل؛ جزو فرایندهای حل مسئله و تصمیم‌گیری هستند. طی این فرآیند فرد سعی می‌کند راه‌حل‌های مؤثر یا سازگارانه‌ای برای مسائل زندگی روزمره خویش پیدا کند و در مرحله بعد به تصمیم گیری صحیح بپردازد.

 

کلید واژه ها: مهارت‌ حل مسئله و تصمیم گیری جهادانشگاهی استان قم


نظر شما :