دوره آموزشی «طراحی بوم مدل کسب و کار» برگزار شد

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۶ کد : ۷۰۴۴۰ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۴۳
دوره آموزشی «بوم مدل کسب و کار» در مرکز رشد و نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه قم برگزارشد.
دوره آموزشی «طراحی بوم مدل کسب و کار» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، دوره آشنایی با بوم مدل کسب و کار چهارشنبه 29 فروردین  به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه قم با همکاری مرکز رشد و نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم، به منظور آشنایی دانشجویان با نقشه راه کسب و کارها در اجرای پروژه های کوچک و بزرگ با هدف سوددهی و در آمدزایی برگزار شد.
در این دوره آموزشی، بطور خلاصه، تعریف، ضرورت، ارکان، بخش های بوم کسب و کار توضیح داده شد و بوم کسب و کار چندین شرکت داخلی مورد بررسی قرار گرفت.
محمد ولیا بیدگلی مدرس این دوره بیان داشت: بوم مدل کسب و کار ابزاری است که مسیر راه اندازی یک کسب و کار را به وسیله ی آن می توان روشن و مشخص کرد. این بوم که شامل نه قسمت می باشد به کسب و کارها کمک می کند تا اهداف دقیق، شرکا، مشتریان، کانال های تبلیغاتی، ارزش های ارائه شده و ... را مشخص و تبیین کنند.
ولیا بیدگلی گفت: هر کسب و کاری به مبادله ارزش استوار است. شرکت ها با مدل های مختلف درآمدی چه بطور مستقل و چه ترکیبی در قبال ارزشی که به مشتریان ارائه می دهند پول و زمان آنان را دریافت می کنند.
وی، شناخت نیاز مشتریان، تولید و معرفی محصول با کیفیت و متناسب با آن نیاز را گام ضروری در تکمیل بوم هر کسب و کاری دانست و افزود: این بوم می تواند چالش های کارآفرینان را مشخص و راهکار اجرایی ارایه کند.
این مدرس کارآفرینی تصریح کرد: مهمترین دلیل شکست استارت آپ تولید کالا یا خدماتی است که مردم نمی خواهند، به همین دلیل باید نیاز مردم را با تمام وجود درک کرد و بر اساس آن کالا و خدمات تولید کرد.
دوره آموزشی «طراحی بوم مدل کسب و کار» از سلسله کارگاه های مدرسه خلاقیت و کارآفرینی مرکز رشد و نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم است.
یاد آور می شود، این دوره ها با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاه شعبه قم هر هفته در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار می گردد.

 

کلید واژه ها: بوم کسب و کار جهاددانشگاهی قم علوم پزشکی قم


نظر شما :